    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Czy opłaca się jeszcze ekogroszek ?
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Sat, 19 Jun 2010 21:31:45 +0200

    Dnia Sat, 19 Jun 2010 21:20:18 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Wszyscy nie przejdą na ekogroszek, bo

    Owszem, przeciez nie dosłownie wszyscy - chodziło mi o "strategiczną" dla
    monopolisty ilość. Wszędzie wokół widzę szaleńczy pęd - moi znajomi prawie
    wszyscy zmieniają piece na te z podajnikiem na ekogroszek. My twardo jednak
    przy paliwie tradycyjnym plus koks. I bez żadnej elektroniki przy piecu -
    bo tutaj nie chcemy się uzależniać pod dostaw prądu (częste przerwy u nas
    zimą).

    > - nie zapomnij - istnieja
    > ideologie proekologiczne i choć nie poparte jeszcze ekonomią, to coraz
    > powszechniej stosowane.

    Nie mają szans wobec ciężkich zim.

    > Jak dojdzie do tego jeszcze względna opłacalność
    > tych rozwiązań, :-), czego na razie się nie obserwuje,

    Ano włąśnie, a kiedy się zacznie? - ja nie widze opłacalności ani jej
    perspektyw W NASZYM KLIMACIE.

    > to i kotłów na
    > węgiel ludzie nie będą tak masowo kupować.

    Wrócą, wrócą do nich.

    > Uzyskamy jaką taką rónowagę
    > rynkową i węgiel przestanie drożeć :-).

    Marzenia nie poparte obserwacją :-)

    > A tak swoją drogą... nawet gdyby podrożał o 50 proc, to i tak będzie
    > znacznie tańszy od prądu i nadal konkurencyjny w stosunku do gazu...

    Coś Ci powiem: najtaniej wychodzi węgiel, plus okresowo (mrozy) koks,
    zwykły piec. Wspomagająco (czyli doraźnie, w razie choroby czy
    nieobecności) prąd (piece akumulacyjne z dynamicznym rozładowaniem) - przy
    dwutaryfowym liczniku, oczywiście. Wypraktykowane przez lata i porównane z
    doświadczeniami tych znajomych, których stać na szczerość na temat
    faktycznych kosztów.