    From: "na102" <g...@P...FM>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Czy opłaca się jeszcze ekogroszek ?
    Date: Sun, 20 Jun 2010 16:07:30 +0200

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    news:<hvj9qb$r00$1@inews.gazeta.pl>...
    ciach
    > pracujesz. Ja nie mam czasu na ciągłe chodzenie do kotłowni i dokładanie
    > do
    > pieca lub chociażby kontrolowanie spalania. Do pracy wychodzę koło szóstej
    > rano, wracam po piątej po południu. Jakbym miał zwykły piec na węgiel, bez
    > elektroniki, podajnika, itp., to pewnie musiałbym po robocie znowu
    > rozpalać
    > w piecu. Nie wspominam nawet o wstawaniu w nocy, żeby dołożyć... Na taki
    > "luksus" mogą sobie pozwolić tylko emeryci... albo kury domowe. I
    > rzeczywiście może wychodzić tanio.

    Pozwolę się z tobą nie zgodzić .
    Mam 30 letni kocioł węglowy Camino o mocy 8KW wyposażony w miarkownik ciągu
    jest to piec górnego spalania i pale węglem Przy powierzchni 106 metrów
    robie jeden zasyp dziennie w najwieksze mrozy tej zimy było to 18kg
    rozpalam rano osiągając temerature 24st C w dzien i 21 w nocy (na tych
    całych 106m2) na drugi
    dzien rano wygarniam cały żar i rozpalam ponownie,do pieca w ciagu dnia nie
    musze zagladac wcale . Jak oglądam kotły i rozmawiam z ludzmi to w
    wiekszości stwierdzam ze kotły czesto sa niedoskonale i zaniedbane a o
    metodzie zapalania wegla od gory w piecu gornego spalania malo kto slyszal
    .Jak widać mozna palic węglem w sposób komfortowy ,bez sadzy i dymu na
    działce,no chyba ze zagladanie raz dziennie do kotłowni jest dla kogoś
    problemem (znam wielu takich ,ale co dziwne nie jest dla nich problemem
    codzienne rozpalanie w kominku dla zaoszczedzenia na gazie)
    pozdrawiam