    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Czy opłaca się jeszcze ekogroszek ?
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Mon, 21 Jun 2010 11:34:50 +0200

    Dnia Sat, 19 Jun 2010 22:27:02 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Jasne jasne :-)

    > No zaraz zaraz... przecież klimat się ociepla, skąd zatem te 'ciężkie
    > zimy' się biorą? ;-DDD

    He he, niektórzy po prostu nie wiedzą (chyba juz tego nie ma wprogramie
    szkoły podst. ;-PPP), czym się charakteryzuje klimat umiarkowany - a nazwa
    ta jest dosyć myląca, no ale cóż, ludzie po prostu też już nie rozmawiają z
    rodzicami i dziadkami, sądzą na podstawie kilkuletniego włąsnego
    doświadczenia...

    > A ja nie tyle w naszym klimacie, co w naszych warunkach
    > rynkowo-politycznych :-). Z jednej strony rozwiązania ekologiczne są
    > nieracjonalnie kosztowne przy ich instalacji, a z drugiej ich
    > opłacalność eksploatacyjna jest co najmniej dyskusyjna i te wszystkie
    > dopłaty to raczej pic na wodę :-))).

    Oczywiście, ze pic.
    Lobby ekologiczne i takie tam dziwne machlojki...

    > W dzisiejszych czaaaasach...8-O...???

    Tak, zwłaszcza w dzisiejszych. Kiedy rosnąca popularność ekogroszku i gazu
    oraz oleju niedługo stanie się powodem gwałtownej zwyżki ich cen, jak już
    rynek będzie dostatecznie uzależniony od niego. Trzeba zabezpieczyć sobie
    ogrzewanie paliwem tradycyjnym także i to w sposób jak najprostszy - vide
    poniżej.

    > Przecież WSZYSCY chcą mieć ogrzewanie działające automatycznie - pstryk
    > i działa.

    Wyobraź sobie, że jest już cudnie: wszyscy mają takie grzanie "na pstryk",
    a tu nagle jednej (starczy, czyż nie?) zimy mróz, opady śniegu - pozrywane
    linie i powszechny brak prądu... Przecież tej zimy było tak, prawda? I ci
    wszyscy, którzy dotąd mieli wygodnie, nagle zostali zupełnie bez ciepła, bo
    piece z supertruper-elektroniką i wszelkimi ansami w tym momencie zero
    warte, a czym zastępczo ogrzać, kiedy prądu nie ma? Ja tam wolę swój piec,
    którego jedyną elektronikę i obsługę stanowi mózg i ręce mojego męża, sama
    zresztą też potrafię nahajcować ;-)
    Oczywiście myślimy o drugim piecu, postawionym obok starego, takim
    "wygodnym", bo starość puka do drzwi. Jednak dziwię się ludziom, którzy
    bezmyślnie obstawiają się jedynie urządzeniami zależnymi od prądu, nie
    zabezpieczając się na wypadek jego długotrwałego braku (mroźną zimą to i
    dwa dni wystarczą), a zimy u nas potrafią, oj, potrafią dać w kość, co z
    tego, ze w odstępach czasem kilkuletnich, podczas których niektórym
    przychodzi do głowy banany w ogródkach hodować...