    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy opłaca sie samemu robic na własnej budowie?
    Date: Sun, 9 May 2010 00:32:47 +0200

    Użytkownik "sbst" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hs30jf$a8c$1@inews.gazeta.pl...

    > ooooooo kopanie dołu pod fundamenty to tez masakra - lepiej samemu zrobić
    > a Ci złodzieje murarze? cegły zapierd...... i jeszcze butelki po wódce
    > wmurują - lepiej samemu
    > a drewno na więźbę? naprawde lepiej samemu parę drzewek ściąć, najlepiej
    > dąb - inaczej jakieś gówno przywiozą
    > dekarze? jeszcze któryś spadnie a i tak tylko na dachach się opalają -
    > złodzieje
    > elektrycy - kabli zliczonych nie zmierzysz - banda gnoi
    > hydraulicy - nawet wolę nie wymieniać korzyści zrobienia samemu
    > tynkarze - oooooooo swołocz - już bym wolał sam zrobić

    Rozumiem że obiadów też sam nie gotujesz tylko jadasz w restauracjach.
    Dzieci sam te nie wychwujesz tylko nianki czy jak to sie teraz nowocześnie
    nazywa
    Żony też sam....

    > pytanie jest proste - ile zaoszczędzisz, a ile w tym czasie mógłbyś
    > zarobić i jaki wyjdzie Ci rachunek

    Kwotowo zaoszczedzisz spokojnie kilkadziesiąt tysiecy. Nawet jak przez ten
    czas zrobiłbys wiecej to trzeba sie liczyc z tym ze niedopilnowana budowa
    bedzie naszpikowana fuszerkami które prędze czy poźniej sie zemszczą

    \
    > i na co Ci będzie ta wiedza po zbudowaniu potrzebna - będziesz kolejne
    > domy budowal?

    Dokładnie tak, ja bede budował i to mam nadzieje juz niedługo.
    I sporo rzeczy zrobie inaczej/lepiej w oparciu o doswiadczenia z poprzednia
    budową

    > rodzine będziesz jedynie widywał, i od razu podnieś budżet na pomyłki i
    > błędy.

    Urban legend
    Budżet znacząco się zmniejszy a i z rodzina tak żle nie jest

    > a jak przez "robienie" masz na myśli samemu wykonywanie prac, dolicz
    > koszty narzędzi - baaaaaaardzo przydatnych po skończeniu budowy.........
    > od razu zaplanuj większy garaż, żeby było je gdzie trzymać ;P

    Prosze wymien te wszystkie narzedzia które i beda niepotrzebne tak zawalaja
    garaż.
    Największe z nich to w moim przyadku betoniarka która i tak po mojej budowie
    jest u szwagra itp
    Wiertarkę szlifierke i kilka innych elektronarzedzi i tak ym musiał kupić
    bo w domu zawsze sie przydają(zrobienie pergoli, piaskownicy chustawki itp)

    > era internetu wpaja ludziom, że wszystko wystarczy wygooglać............
    >

    > no i poważnie - powodzenia - ale nie przekombinowywuj, bo to się mści

    Mam wrażenie że Ty swoje lokum kupiles od developera i jest to
    tzw"apartament'+ 50mkw trawnika bo to co piszesz to jest dalekie od
    rzeczywistosci i o normalnej budowie pojecia nie masz.
    A jak kupileś od developera to prędzej czy pożniej usuwając
    usterki/niedoróbki wydasz te pieniadze które zarobiłeś pracując w trakcie
    budowy Twojego lokum przez fachofców/developera)
    Ale obym był złym prorokiem

    I abym nie został zle zrozumiany- nie uwazam ze wszystko od fundamentów po
    dach trzeba robic samemu.
    Nie trzeba, ale na budowie trzeba byc prawie codziennie a newralgiczne
    prace(izolacje ocieplenie itp najlepiej wykonac samemu.
    Mury byle idiota postawi ale znależc takiego co prawidłowo poddasze ociepli
    cy chociaż styropian przyklei to juz nie jest tak łatwo

    Kris