    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 13 Mar 2013 03:38:01 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czy warto dziś się budować?
    From: Bolko <s...@g...com>

    > To prawda ze im starszy dom tym gorzej.
    > choc mam za soba remont domu 80cio letniego. teraz mam w nim rekuperator,
    > solidne ocieplenie (choc dzis bym robił np natryskowo ocieplenie strychu)
    > koszt ogrzewania nie jest wysoki bo 2 tony koksu pale drugi sezon plus do
    > tego trochę pradu jakies 2000 zł rocznie w sezonie zimowym.
    > I w sumie wystarczy mi to na wiele lat. Ale mam brak garażu i stad moje
    > wahania.
    > Moge rozbudowac dom o podwojny garaz z nieduzym mieszkaniem nad nim na
    > poddaszu. Ale nie wiem czy nie lepiej po prostu zamienic ten dom na taki z
> [...]

    A co zrobisz z dotychczasowym domem?

    Jak to napisał kogutek raz się żyje.

    Ja kupiłem mieszkanie 5 lat temu. Wydawało mi się że zrobiłem już wszystko.
    Pojawiło się dwóch synów i pięć lat później musiałem przebudować mieszkanie.
    Kuchnia poszła w inne miejsce.

    Nie rób niczego na zawsze.
    Wybierz opcje która da Ci najabrdziej dla Ciebie elastyczna.
    Dzisiaj masz zupełnie inne potrzeby niż miałeś 10 lat temu i inne będziesz miał za 10
    lat to raz.
    A dwa:
    Masz w tym momencie dwie opcje:
    1) Kupujesz dom. Musisz mieć dużo kasy. SPrzedajesz dom/Bierzesz kredyt.
    Ale zawsze coś tam trzeba poprawić rozwalić itd. Wiec ładujesz kolejną kasę a nie
    masz gdzie mieszkać/musisz spłacać kredyt.
    Wady ukryte w domu pomijam.
    Plusy Możesz zmieni c lokalizacje, możesz zarobić na zamianie domów

    2) Dobudowanie garażu. Tempo robót dostowane do ilości kasy. Teoretycznie możesz
    kontrolować co będzie robione. Masz więcej możliwości co do wielkości wysokości itd.
    Możesz odliczyć VAT.
    Minusy Burdel koło domu (ważne jak ma się dzieci). Jakoś trzeba połączyć dom z
    garażem więc burdel w domu.

    Ty decydujesz

    PS po co Ci mieszkanie nad garażem ?