  • Data: 2015-12-05 21:06:41
    Temat: Re: Czym zakleić otwór w ścianie?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-05 o 19:39, JDX pisze:

    > W ubiegłym roku nadzorowałem kolesia który podłączał w mieszkaniu
    > siostry kuchenkę do instalacji gazowej. Koleś "koncesjonowany" przez
    > wspólnotę, wiek jakieś 40-45. Patrzę, a on wyciąga z torby pakuły i
    > takie szare smarowidło do tych pakuł. Pytam się dlaczego nie taśma, a on
    > na to że taśma to lipa i jak chce się mieć dobrze zrobione to trzeba
    > użyć pakuł.

    I dobrze mówił.
    Taśmy teflonowe mają ogromną wadę. Nie wolno cofnąć gwintu, bo cofnięcie
    powoduje, że złącze się rozszczelnia.
    Do gazu używa się tylko i wyłącznie pakuł + specjalna pasta
    przeznaczonej do instalacji gazowych lub specjalnych nici, pokrytych
    substancją podobną do wosku.

    > [*] No i fakt, dajmy na to taki Soudal taśmy chyba nie
    > sprzedaje tylko pakuły i smarowidło. :-)

    Pomimo wielu różnych produktów, pakuły zapewniają najlepszą szczelność
    zarówno w instalacjach wodnych jak i gazowych.
    Póki co nikt jeszcze nie wymyślił nic lepszego.

    > [*] W sumie powinno być porządnie zrobione, bo koleś za podłączenie
    > kuchenki, odkręcenie zaworu na korytarzu i przelecenie czujnikiem wzdłuż
    > rur (w sumie jakieś 15 minut roboty) stówkę skasował. Za zakręcenie gazu
    > i odłączenie starej kuchenki przed remontem skasował 20 zeta. :-)
    > Warszawa, Stara Ochota.

    Jak zdobędziesz wiedzę jak on oraz stosowne uprawnienia to także
    będziesz mógł kasować stówę za 15 min roboty.