  • 1. Data: 2015-12-05 10:44:01
    Temat: Czym zakleić otwór w ścianie?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Powiedzmy, że mamy otwór w ścianie pod kołek rozporowy, np. po mocowaniu
    karnisza czy rolety. W to samo miejsce ponownie ma być mocowany
    karnisz/roleta, ale niestety, otwór jest już "rozjeżdżony". Można
    próbować zastosować kołek o większej średnicy - ale będzie wymagał on
    większego wkręta i w związku z tym mogą być (będą!) problemy z
    "podejściem" wkrętakiem do wkręta. Można też kawałkiem np. listewki
    klinować kołek o właściwym rozmiarze, ale to takie trochę partyzanckie
    rozwiązanie (chociaż działa :-) ). I tak sobie pomyślałem, że taki otwór
    można by czymś zakleić i ponownie wywiercić w tym czymś otwór pod kołek.
    Pytanie czym można by zakleić taki otwór? IMO jakiś epoksyd w stylu
    Poxiliny byłby OK, z tym że sama Poxilina nie byłaby OK bo jest zbyt
    gęsta - nie "zwilżyłaby" cegły. Z kolei Distal jest zbyt płynny.
    Natomiast zwykły klej do glazury to chyba za słaby jest - pewnie
    wykruszyłby się podczas wiercenia.

  • 2. Data: 2015-12-05 11:18:29
    Temat: Re: Czym zakleić otwór w ścianie?
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 05.12.2015 o 10:44, JDX pisze:
> [...]
    > gęsta - nie "zwilżyłaby" cegły. Z kolei Distal jest zbyt płynny.
    > Natomiast zwykły klej do glazury to chyba za słaby jest - pewnie

    Wetknij, taki jak potrzebujesz, plastikowy kołek na klej do glazury i
    będzie trzymał, tylko nie natychmiast - ze 3 dni mu daj

  • 3. Data: 2015-12-05 11:37:30
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-12-05 o 11:18, MK pisze:

    > Wetknij, taki jak potrzebujesz, plastikowy kołek na klej do glazury i
    > będzie trzymał, tylko nie natychmiast - ze 3 dni mu daj

    Równie dobrze można na gips budowlany z efektem natychmiastowym :)

  • 4. Data: 2015-12-05 11:47:47
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-12-05 11:18, MK wrote:
    [...]
    > Wetknij, taki jak potrzebujesz, plastikowy kołek na klej do glazury i
    > będzie trzymał, tylko nie natychmiast - ze 3 dni mu daj
    Hehe, o tym nie pomyślałem, a to jest IMO dobry pomysł. :-)

  • 5. Data: 2015-12-05 11:48:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 11:37:53 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

    > Równie dobrze można na gips budowlany z efektem natychmiastowym :)

    gips jest lepszy bo nieco zwiększa objetość przy wiązaniu

    b.

  • 6. Data: 2015-12-05 12:39:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I nie wiaze kilka dni a kilkadziesiat minut. Widze rodzaj analfabetyzmu wstecznego w
    zadawanych pytaniach. Poxiliny i inne chuje muje najlepiej jak by w NASA byly
    zrobione zamiast sprawdzonych tanich sposobow. Czy teraz w szkolach tylko religii
    ucza?

  • 7. Data: 2015-12-05 12:52:08
    Od: MK <m...@b...cn>

    > I nie wiaze kilka dni a kilkadziesiat minut.

    Ale to w tym przypadku jest właśnie wada. Wcale nie jest prosto wypełnić
    dziurę gipsem na tyle rzadkim żeby dało się wepchnąć kolek, klej do
    glazury jest znacznie wygodniejszy w użyciu o ile czas nie goni.

  • 8. Data: 2015-12-05 13:26:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    bez przesady. Zwykly gips zaczyna wiazac szybo ale nie sa to pojedyncze sekundy a
    okolo trzech minut. Klej do plytek tez dobry tylko dluzej trzeba czekac zanim troche
    wytrzymalosci zlapie.

  • 9. Data: 2015-12-05 13:40:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 12:52:05 UTC+1 użytkownik MK napisał:

    > Ale to w tym przypadku jest właśnie wada. Wcale nie jest prosto wypełnić
    > dziurę gipsem na tyle rzadkim żeby dało się wepchnąć kolek, klej do
    > glazury jest znacznie wygodniejszy w użyciu o ile czas nie goni.

    Oj tam oj tam. Wpychasz rozrobiony gips do dziury, w ten gips wpychasz kołek, czekasz
    aż gips zwiąże i wkręcasz wkręt czy tam śrubę.

  • 10. Data: 2015-12-05 14:58:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > karnisz/roleta, ale niestety, otwór jest już "rozjeżdżony". Można
    > próbować zastosować kołek o większej średnicy

    wystarczy dociąć kawałek drewna, nawet kij od miotły, byle by się go do
    tego otworu dało wbić. jak będize wystawał, to dotniesz piłką do metalu.
    w drewienko z idealną dokładnością wkręć wkręt do płyt G-K, bez
    uprzedniego wiercenia

    ToMasz