    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Date: Wed, 22 Oct 2014 16:43:04 +0200
    <m22vms$jpv$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <m23vqg$ktq$1@speranza.aioe.org>
    <9...@g...com>
    <5445e944$0$12644$65785112@news.neostrada.pl>
    <5445fd9d$0$22976$65785112@news.neostrada.pl>
    <54466dab$0$12628$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <m284vs$fc4$1@node1.news.atman.pl> <m28612$avi$7@news.icm.edu.pl>
    <4...@g...com>
    <m28966$el0$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>

    W dniu 2014-10-22 o 15:00, k...@g...com pisze:
> [...]
    zasadnicza różnica. Stało się tak że zwalniano pracowników, zakładali jednoosobową
    działalność i dalej pracowali na rzecz poprzedniego pracodawcy ale nie na etacie a
    jako podwykonawcy. Takich kredytobiorców żaden bank nie będzie ze względów
    oczywistych traktował poważnie. Co innego szewc naprawiający buty i mogący wykazać
    się dochodami z ostatnich kilku lat. Nie jest zależny od jednego zleceniodawcy a to
    że wszyscy zaczną chodzić bez butów jest mało prawdopodobne. działalność bankowa tak
    jak ubezpieczeniowa polega na szacowaniu ryzyka zwrotu inwestycji. Jeśli banki robią
    wstręty jakiejś grupie zawodowej to znaczy że ta grupa jest szczególnie zagrożona
    niewypłacalnością.

    > Jak się mylę to dlaczego banki nie chcą dawać kredytów albo wymagają dużego wkładu
    własnego? Nie ja napisałem że banki nie chcą dawać kredytów gołodupcom na dziwnych
    wpisach do ewidencji działalności gospodarczej. Ja wytłumaczyłem dlaczego nie chcą
    dawać.

    Bo wyobraź sobie, 3 miesiące temu przechodziłem ten proces. Dla
    samozatrudnionego bank interesował PIT za poprzedni rok i 1-3 ostatnie
    miesiące KPiR.
    I tyle.
    Jeśli się wykazuje dochód i nie ma zaległości, to z kredytem nie jest
    problem.
    Nie trzeba większego wkładu ani żadnych podobnych historii.

    Praktycznie warunki identyczne jak dla osoby z umową o pracę.

    --
    Pete