  • Data: 2009-06-18 14:32:51
    Temat: Re: Dach - jakie warstwy pod gont bitumiczny?
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Efekt jest bardzo dobry pod warunkiem, że nie kleimy taśmą pierwszą lepszą
    > brzegu.
    > Każda firma produkująca folie czy membrany ma także w swojej ofercie
    > specjalne taśmy z przeznaczeniem do konkretnego rodzaju folii i nie wolno
    > używać innej, bo będzie to o czym piszesz. U mnie też fachowcy zaczęli
    > kleić membranę taśmą do folii paroizolacyjnej i zaraz po tym jak je
    > przykleili zaczęły się odklejać :) Na szczęście przyjechałem w porę jak
    > dopiero zaczęli kleić i musiałem chłopaków delikatnie "wyprostować".

    A jezeli by przyjac ze membrana bedzie klejona tylko jedna tasma, to lepiej
    dwustronna "od srodka" czy jednostronna od zewnatrz?

    > http://allegro.pl/item658568452_folnet_wywietrznik_p
    olaciowy_do_gontow.html

    > Montuje się na dachu, wysoko przy gąsiorach w taki sposób, żeby choć jeden
    > pas gontu zakrył obrzeże tego wywietrznika. Wywietrznik ten najlepiej jest
    > zamontować wkrętami. Oczywiściew wcześniej należy wywiercić otwory przy
    > pomocy wykrojnika.

    Ten element przykreca sie juz po polozeniu papy/folii podkladowej, a przed
    gontem - dobrze rozumiem
    Rozumiem ze masz na mysli wiercenie otworow wentylacyjnych (w deskach i
    papie). Ok, w zasadzie to jasne.

    > Z resztą pooglądaj to co ma ten sprzedawca w ofercie, a ma wiele różnych
    > rzeczy, które używa się na dachach.
    > http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=113950

    Tego sprzedawce znam. Latwiej zreszta szukac na http://folnet.pl

    I jeszcze mam watpliwosc. Piszesz, ze jako warstwe podkladowa mozna zamiast
    papy dac folie dachowa. Ale piszej o jakiejs foli z warstwa bitumiczna...
    Nic takiego nie rzucilo mi sie w oczy w ofertach. Sa oferowane folie dachowe
    (wstepnego krycia) ale nie widze zeby mialy warstwe bitumiczna. Czy zatem
    zamiast papy mozna dac np. cos takiego:
    http://folnet.pl/do/item/11-002/Membrafol110
    http://folnet.pl/do/item/11-001/Strotex90
    ?

    Czy kros moze uzywaj takiej folii na deskowanie pd gont bitumiczny? Dodam ze
    jest ze 4-5 razy tansza od papy termozgrzewalnej, dlatego mnie to
    zainteresowalo :-)

    Jeszcze raz dzieki za pomoc.

    --
    pozdr.