  • Data: 2014-03-19 08:57:41
    Temat: Re: Darmowy prad w nocy
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:lg9po6$55c$...@d...me...

    > nie. Kupuje po kursie bieżącym.

    W dużym skrócie (szczegółów sobie poszukaj w necie). Giełda działa tak że
    elektrownie sprzedają tam też nadwyżki i musza je gdzieś upchnąć więc prąd
    tam jest tańszy niż w kontraktach długoterminowych. Odbijają sto sobie
    droższym prądem sprzedawanym "na co dzień".

    > ciekawe założenie. Tyle, że nicym nie poparte

    A czym poparte jest przeciwne założenie - czyli że prąd u konkurencji
    spadnie o ponad 10% ??? Oczywiście szklanej kuli nikt nie ma więc wszelkie
    prognozy opierają się na danych historycznych a jak dotąd takich obniżek nie
    było. Druga przesłanka jest taka że elektrownie pracują już na granicy
    opłacalności (na prądzie dla gospodarstw czasem nawet tracą, a odbijają to
    sobie na przedsiębiorcach).

    Pozdrawiam
    Ergie