  • Data: 2023-06-30 22:13:01
    Temat: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30/06/2023 19:16, Kris wrote:

    > Rozwiń proszę bo nie rozumiem
    > Coś realnie tanieje( coraz mniejszy udział w dochodach) i sugerujesz że powinienem
    kupować to "prepaid"- znaczy zainwestować 40;-70 tys teraz żeby konsumować
    najblizsze 7--10 lat?

    chodziło mi o to, że wydajesz pieniądze dzisiaj, kiedy energia w ujęciu
    nominalnym jest prawdopodobnie tańsza niż za np. 10 lat. Prawdopodobnie
    też PV będzie za te 10 lat droższa (tak, wiem że ceny spadają bo mamy -
    chyba jeszcze nie ogłoszoną - recesję na świecie, ale z drugiej strony
    inflacja też robi swoje i w perspektywie 10 lat, jeśli nie będzie
    przełomu w produkcji, wszystko będzie droższe).
    Każdy ma prawo liczyć jak chce.
    Dla mnie takie panele są swego rodzaju ubezpieczeniem od podwyżek
    energii i jako jedno z nielicznych ubezpieczeń myślę nad jego
    wykupieniem. Przy czym ja nie mam zamiaru wydać 40-70k - z moich
    obliczeń wynika, że za zestaw offgrid 5kWp + 10kWh będę musiał zapłacić
    ok 26.000zł i zwróci się w ok 6 lat (przy obecnych cenach prądu), ale
    jeszcze próbuję to zrobić taniej (akurat w moich specyficznych warunkach
    może się to udać, a wtedy na pewno się zdecyduję)
    6-7 lat to w zasadzie dla mnie max z dwóch powodów: nie wiem ile ponad
    10 lat ten system wytrzyma oraz nie wiem czy będę tutaj mieszkał więcej
    niż 10 lat, a PV i tak podniesie wartość domu przy sprzedaży (wiem, że
    możesz powiedzieć że obniży wartość, bo trzeba je będzie utylizować, ale
    ja żyję w UK - tutaj ludzie płacą kilkanaście tysięcy funtów za
    instalacje 4kWp z baterią w okolicach 4kWh, która nie zwróci się pewnie
    nigdy, a certyfikat energetyczny domu twierdzi że mam zajebiste okna, bo
    mają dwie szyby i wymiana na nowe nie zmieni nic...)

    Lukasz