eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-17 07:20:25
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16-05-2024 o 23:37, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Późno chyba było jak pisałem i rzeczywiście miało być na 100km.
    > Wychodzi że 12kW/100km czyli przy prądzie z domu z gniazdka to nawet
    > tanio wyjdzie :) 8,5zł/100km
    > Gdybyś chciał na szybkiej ładowarce na mieście to naładować to
    > 2,7*12=30żł/100km to już szału nie ma.

    A on w ogóle ma port szybkiego ładowania?
    Już nie wspominając o tym, że na DC spokojnie da się znaleźć stację z
    ceną 1,99, a na AC koło 1,7 a nawet taniej.

    > takie zużycie to po mieście do 50km/h czy poza przy 100km/h?

    Spring potrafi zużyć na mieście poniżej 10, więc lżejsze Twizy 12 to
    pewnie w każdym warunkach.

    > Jak masz firmę i chcesz koszty to ok ale wydawać kilkaset tyś zł
    > co 4 lata na auto prywatnie?

    Dlaczego kilkaset?
    Można kilkadziesiąt, jak się nie potrzebuje dużego auta.
    Jak się potrzebuje to 100.

    HINT: Średnia cena kupowanego auta to w tej chwili ze 160 tys i to wcale
    nie elektrycznego.
    I szybko rośnie.

    Więc może poczytajcie trochę na jakim świecie żyjecie, zanim coś napiszecie.