  • Data: 2012-01-21 19:08:52
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Sty, 11:10, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
    > Ja u siebie w starym domu przymierzam sie do tego, ale kombinuję jak moge
    > zeby nie użyc jakies firmowej jednostki wlasnie dlatego ze oplacalnosc stoi
    > pod znakiem zapytania. Jesli zrobie samoróbę to w szacunkach zysków wyjdzie
    > lepiej - chyba ze wynalazek sie zepsuje nieco za szybko :-)

    Liczyłeś koszt dobrych wentyli, wymiennika, budy i swojej roboty? Wiem
    że i wymiennik można zrobić samemu, ale to chyba trzeba być na
    emeryturze i mieć samozaparcie... Ja kiedyś to liczyłem sobie wte i
    wewte i wychodziło mi (wziąwszy pod uwagę współczynnik "jeszcze coś
    trza dokupić" jak to w samoróbkach), że oszczędziłbym maksymalnie 2
    tysiące zł na rekuperatorze, otrzymując coś co niekoniecznie miałoby
    parametry takie jak założyłem :>
    Niby 2 tysiaki to dużo, ale w wariancie pesymistycznym można wyjść na
    zero i stracić kupę czasu.

    L.