    From: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dlawienie wylotu spalin w kominku
    Date: Mon, 17 Aug 2009 16:08:53 +0200

    RudeBoy said the following on 17.08.2009 11:55:
    > Akurat dok?adnie odwrotnie. Ca?kowite odcie;cie doste;pu powietrza
    > podczas spalania spowoduje wytworzenie tlenku we;gla to raz...
    > Dwa to szybry w kominkach sa zrobione tak ze nigdy w 100% nie zamykaja;
    > przewodu kominowego.

    Napisalem zaczadzenia, a nie powstania tlenku wegla.

    Oczywiscie, jak przymknie sie mocno dolot powietrza, to tworzy sie
    tlenek wegla, ktory czasami nawet powoduje widowiskowe dopalanie sie
    niebeiskim plomieniem (w mojej Tarnawie).
    Ale dzieki temu, ze wylot spalin nie jest blokowany, to ten tlenek i tak
    pojdzie w komin.
    Jezeli blokuje sie wylot spalin, to z racji tego, ze w komorze spalania
    zaczyna brakowac tlenu do spalania (bo spaliny nie maja mozliwosci
    ujscia i blokuja dostep tlenu do spalania) powstaje czad.
    W przypadku nieszczelnosci kominka, czy tez otwarcia drzwiczek czad moze
    dostac sie do pomieszczenia.

    Tak wiec zwalniajac proces spalania, przez blokowanie czy to dolotu
    powietrza czy tez wylotu spalin powodujemy powstawanie tlenku wegla. Ale
    bezpieczniejszym rozwiazaniem jest dozowanie ilosci powietrza a nie
    dlawienie wylotu spalin.

    S.