  • Data: 2009-08-22 03:58:57
    Temat: Re: Dlawienie wylotu spalin w kominku
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał

    > Owszem, wydłużysz czas, bo zmniejszysz prędkość spalin w palenisku, dzięki
    > czemu spalanie zakończy się jeszcze w komorze paleniska, nie zaś w
    > kominie.

    Nie zmienisz predkosci przeplywu spalin regulujac przekroj wylotu jesli w
    tym czasie masz przymkniete powietrze na wlocie. Nie moze cos wyplywac co
    nie wplynelo.
    Na predkosc przeplywu spalin w jednakowej mierze wplywa dlawienie na wlocie
    ja i na wylocie, robienie dlawien po obu stronach nie ma wiec
    technologicznego uzasadnienie i jest bezsensownym gadzetem.
    Ja mam kominek Tarnawa robiony na licencji znanej w swiecie szwedzkiej firmy
    Keddy.
    Tam jest wylacznie regulacja na dolocie i po jej przymknieciu zar utrzymuje
    mi sie do 24 godzin mimo ze wylot spalin (rura Fi 200) jest w pelni otwarta.
    Przeciez to o czym sie spieramy oparte jest na podstawowych prawach fizyki i
    tego zaden konstruktor zbednych gadzetow nie zmieni.

    --
    Tomasz