  • Data: 2015-07-27 09:11:32
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Super że jesteś specjalistą. Wiesz ilu specjalistów w Lodzi straciło pracę, bardzo
    dużo. Pozamykali biura konstrukcyjne, ośrodki badawczo rozwojowe. W takich miejscach
    dyletanci nie pracowali.

    Nie demonizuj. Większość tych biur była obsadzana bezużytecznymi
    gryzipiórkami, którzy zajmowali się tylko i wyłącznie produkowaniem
    makulatury, a o projektowaniu nie mieli pojęcia.
    Ci co coś sobą reprezentowali, długo nie pozostawali bezrobotni. Tak
    samo było w zakładzie, gdzie wcześniej pracowałem.

    > Kapitalizm charakteryzuje się tym że jedynym elementem stałym jest niestałość
    dochodów. Co zrobisz jak się krach na rynku pracy w tym mieście co obok niego
    mieszkasz zrobi.

    Już się zrobił. Zwolniono 3/4 pracowników największego zakładu, który
    się jeszcze ostał z dobrych czasów komuny. Większość innych zakładów
    padła już kilkanaście lat temu.
    Oczywiście z pracą jest krucho, ale krucho mają ci co to "szukają
    pracy", a natomiast ja szukałem "dobrze płatnego zajęcia" celując tam,
    gdzie jest mała konkurencja, bo jest wymagane duże doświadczenie i
    szereg uprawnień, które nie tak łatwo jest zdobyć. Potrzebowałem
    kolejnych uprawnień państwowych to 3 miesiące przysiadłem na d... i po
    prostu je zdobyłem. Teraz mam fajną pracę za całkiem niezłą kasę.

    > A 300 kilometrów od Ciebie będa potrzebowali akurat Ciebie ale pensja nie będzie
    szalenie wysoka. Polski model mieszkaniowy jest błędny.

    To nie jest tylko kwestia mieszkaniowa, ale ogólnie problem z pracą. Co
    z tego, że ja miałbym pracę 300km dalej, a co z żoną, która także
    pracuje i nie wyobraża sobie, aby mogła być "domową kurką"? Taki wyjazd
    300km wymagałby, aby i ona znalazła sobie pracę, a z pracą jest jak jest.
    Niedawno się spotkałem ze znajomą z Warszawy i ona mi powiedziała, że
    mąż i ona zarabiają po 1500 i 1800zł - mieszkając w Warszawie.
    Dlatego też szukałem pracy po całej Polsce. Celowałem głównie w mobilne
    serwisy specjalistyczne dużych, głównie zagranicznych firm, a przy tym
    określając swoje minimalne zarobki. Miałem kilka propozycji, ale okazało
    się, że pracę znalazłem blisko domu i jest to dodatkowo taka nisza, że
    nie muszę się obawiać o konkurencję.
    Poza tym nie "spoczywam na laurach", ale szykuję dodatkową produkcję na
    swojej posesji, którą kupiłem właśnie z takim zamiarem, dając
    zatrudnienie przynajmniej kilku osobom. Niestety wymaga to z mojej
    strony jeszcze pewnych przygotowań.

    > Gdzieś czytałem że w Niemczech poza rolnictwem dziesięć czy pietnaście procent
    ludzi mieszka we własnych nieruchomościach, A w Rumuni prawie 100%. Gdzie jest lepiej
    w Niemczech czy w Rumuni?

    "Gdzieś czytałem", że w Norwegii większość mieszkańców kupuje
    nieruchomości i mieszkania, a wiesz dlaczego?
    Bo ceny mieszkań i domów są takie same jak w Polsce, a zarobki 10 razy
    większe, zaś kredyty hipoteczne nisko oprocentowane. Oczywiście Norweg
    emigruje za pracą, ale sprzedając i kupując dom lub mieszkanie, a przy
    tym państwo pomaga w zdobyciu pracy zapewniając nawet 2 letni zasiłek
    dla bezrobotnych, który może być wydłużony jeżeli zostaną spełnione
    pewne warunki. Zapewniający wyższy poziom życia wypłata pracującego Polaka.
    Dlatego też bezrobocie w Norwegii przez ostatnie 10 lat nie przekroczyło
    4% nawet w czasach największego kryzysu w Europie, a w Niemczech jest na
    poziomie ok. 5% zaś w Polsce od 20 lat nie spadło poniżej 10% a są
    regiony, gdzie sięga ono poziomu ponad 20%.