    From: p...@i...pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do której strony licowanie drzwi wewn. ?
    Date: Tue, 24 Mar 2009 03:41:01 -0700 (PDT)

    On 24 Mar, 11:25, Mat <m...@g...com> wrote:
    > Witam,
    >
    > Mam pytanie dotyczące ustawienia drzwi wewnętrznych które będą
    > wstawione w ścianie nośnej o grubości 25 cm (u220).
    > Jak ustawiać ościeżnicę - do zewnątrz czy do wewnątrz pokoi ? Chodzi o
    > to czy przy ustawianiu ościeżnicy kierować się tylko względami
    > estetycznymi czy są jakieś niuansiki ? :-) No można ewentualnie
    > centralnie :-)

    centalnie raczej odpada bo bedzie maly zakres otwarcia, nie otworza
    sie "na osciez" . Wzgledy estetyczne tez sa wazne ale najwazniejsze
    jest wygoda i ergonomia uzytkowania. Wiadomo ze do malego wc o pow np
    2m2 nie wstawisz drzwi otwieranych do srodka, a np w pokoju gdzie
    drzwi sa blisko naroznika sciany nie wstawisz drzwi otwierajcych sie
    na pokoj lecz skrzydlo powinno otwierac sie na sciane. Zawsze trzeba
    patrzec na miejsce ktore bedzie potrzebne do wachlowania skrzydlem.
    Pozniej estetyka itp.

    pzdr
    krzychut