  • 1. Data: 2009-03-24 10:25:47
    Temat: Do której strony licowanie drzwi wewn. ?
    Od: Mat <m...@g...com>

    Witam,

    Mam pytanie dotyczące ustawienia drzwi wewnętrznych które będą
    wstawione w ścianie nośnej o grubości 25 cm (u220).
    Jak ustawiać ościeżnicę - do zewnątrz czy do wewnątrz pokoi ? Chodzi o
    to czy przy ustawianiu ościeżnicy kierować się tylko względami
    estetycznymi czy są jakieś niuansiki ? :-) No można ewentualnie
    centralnie :-)

    Pytam, bo pomyślałem sobie że być może warto by w tym wypadku obrobić
    jeden glif na etapie tynkowania z jednej strony (z dala od
    późniejszej ościeżnicy). Czy ma to sens ?

    Pzdr
    Mat

  • 2. Data: 2009-03-24 10:41:01
    Temat: Re: Do której strony licowanie drzwi wewn. ?
    Od: p...@i...pl

    On 24 Mar, 11:25, Mat <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > to czy przy ustawianiu ościeżnicy kierować się tylko względami
    > estetycznymi czy są jakieś niuansiki ? :-) No można ewentualnie

    centalnie raczej odpada bo bedzie maly zakres otwarcia, nie otworza
    sie "na osciez" . Wzgledy estetyczne tez sa wazne ale najwazniejsze
    jest wygoda i ergonomia uzytkowania. Wiadomo ze do malego wc o pow np
    2m2 nie wstawisz drzwi otwieranych do srodka, a np w pokoju gdzie
    drzwi sa blisko naroznika sciany nie wstawisz drzwi otwierajcych sie
    na pokoj lecz skrzydlo powinno otwierac sie na sciane. Zawsze trzeba
    patrzec na miejsce ktore bedzie potrzebne do wachlowania skrzydlem.
    Pozniej estetyka itp.

    pzdr
    krzychut

  • 3. Data: 2009-03-24 10:54:43
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 24 Mar, 11:41, p...@i...pl wrote:

    > Zawsze trzeba
    > patrzec na miejsce ktore bedzie potrzebne do wachlowania skrzydlem.
    > Pozniej estetyka itp.

    No tak, ale jeśli drzwi otwierać się będą otwierać z korytarza na
    pokój - i będą z prawej strony (tam gdzie nie ma węgarka) to nie ma
    tak na prawdę znaczenia czy zlicuję na korytarz czy pokój bo i tak
    zakres otwarcia drzwi będzie taki sam.

    Pzdr
    Mat

    pokój |

    -------------------- |
    | |
    | |

    korytarz

  • 4. Data: 2009-03-24 11:07:36
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
[...]

    Witam

    Ja chciałem żeby wszystkie drzwi były licowane "tak samo"
    i zrobiłem na równo w korytarzu. Plus do tego listwy opaskowe na
    styku ściany z drzwiami.
    Natomiast w pomieszczeniach są szpalety gipsowe, pomalowane
    farbą jak reszta ścian.

    Ryba

  • 5. Data: 2009-03-24 11:09:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Mat <m...@g...com> writes:

> [...]
    > to czy przy ustawianiu ościeżnicy kierować się tylko względami
    > estetycznymi czy są jakieś niuansiki ? :-) No można ewentualnie

    Jesli ci zalezy na otwieraniu drzwi bardziej niz o 90 stopni, to
    musisz dac odpowiednio, w zaleznosci od tego, czy sie otwieraja na
    pokoj, czy na korytarz.

    Jesli nie, to chyba tylko wzgledy estetyczne decyduja. Czesto widuje
    oscieznice centralnie (albo prawie centralnie) w otworze.

    MJ