    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dobra wiadomość dla palaczy (kominkowych)
    Date: Tue, 05 Jan 2010 14:57:06 +0100

    kogutek pisze:

    > To że rżną sprzedawcy drewna opałowego to fakt. Jest jak piszesz. Jeszcze jak
    > ktoś ma możliwość wysuszenia przez dwa lata to pół biedy. Nie mam takiej
    > możliwości i dlatego przeszedłem na brykiet. Według mnie jeśli idzie o ilość
    > otrzymanego ciepła nie ma znaczenia z jakiego drewna jest zrobiony brykiet. Nie
    > ważne jest z jakiego gatunku drewna i jak mocno ścisnęli brykiet. Z kilograma
    > drewna można wycisnąć trochę ponad 4kWh. Od gatunku zależy tylko ile trzeba się
    > będzie naszuflować. U mnie w markecie brykiet o którym piszesz kosztuje 9
> [...]
    Skoro kubik drewna suchego (grab, buk) waży między 400 a 500 kg. i z
    tego mamy 2100 kWh to z 1 kg mamy 5,2 - 4,2 kWh. Załóżmy nawet te 4,1 to
    przy drzewie pociętym i połupanym za 160 zł za niby kubik - powiedzmy,
    że sprzedawcy oszukują i tak naprawdę za kubik płacimy jakieś 180 zł to
    wychodzi pomiędzy 0,45 a 0,36 zł z 1 kWh.
    Jak ktoś ma czas, albo uda mu się kupić kubik z pocięciem i poukładaniem
    tak jak u mnie za około 120 zł to wychodzi 0,24 - 0,30 zł.
    Ciekawe, że 1 kWh z gazu chyba mieści się w w 0,20 :)

    Ciekawy jestem czy ktoś to może dokładnie policzy

    Ariusz