  • Data: 2011-10-10 09:26:51
    Temat: Re: Dom 315mkw. - Jaka instalacja dla CO i CWU
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Mr S napisał:
    > Jakies plusy i minusy ekogroszku?

    Minusy:
    Syf w kotłowni,
    trochę zabawy - załadowanie węgla, wybranie popiołu, okresowe
    czyszczenie, zabawa z rozpalaniem w sytuacji, kiedy nie palisz w trybie
    ciągłym - lato [CWU], czy okresy przejściowe - jesień, wiosna
    zorganizowanie miejsca do składowania opału i do wyrzucania popiołu.
    okresowe czyszczenie kotła - to częściej i komina - to rzadziej

    Plusy...
    Przy obecnej cenie węgla jak masz gaz sieciowy, to może sensowniej wejść
    w gaz, jak nie masz, to sensownej alternatywy w zasadzie nie ma - możesz
    założyć sobie pc, ale... sam sobie policz i powertuj archiwum grupy. Nie
    będę się tu rozpisywał. Ja u siebie nie założyłem :-).
    Koszty ogrzewania są stosunkowo niskie przy jednoczesnej względnej
    bezobsługowości.
    Mówię względnej, bo coś tam jednak trzeba zrobić. Ot choćby przynieść
    opał i wsypać go do zasobnika... czy inna - patrz powyżej.
    Od gazu niby taniej wychodzi, ale robotę doliczasz, której nie masz przy
    gazie.

    Poza tym...
    Jak chcesz mieć i kaloryfery i podłogówkę, to jednak musisz ciut
    skomplikować instalację.
    Przy gazie możesz zrobić wszystko na jednej gałązce podłączone na
    sztywno do kotła.
    Z kotłem stałopalnym już nie będzie tak różowo, bo na podłogówkę 60 stC
    nie puścisz, a na kotle 35 też trzymać nie możesz. Potrzebne są zawory
    mieszające.

    pozdrawiam - ekogroszkowiec :-)
    Robert G.