  • Data: 2011-03-09 12:37:13
    Temat: Re: Dom szkieletowy
    Od: J-L-F <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Letniskowy to wiesz co :-) Powiedz czy normalny byś tak budował. Wracając do
    współczynników: prasowana słoma jako wypełniacz moze miec niezły współczynnik
    przenikania ciepła - ale przecież nie taki jak wełna czy styropian - a taki podają.
    Ja w to nie wierze. To musi być bliżej drewna - nieźle ale nie rewelacja. (doczytałem
    gdzies ze ok 0,08 czyli 2x gorzej niz styro - w to moge ewentualnie uwierzyc)
    > Natomiast bloczki słomiano-gliniane samonosne to juz musi być porażka w tym
    wzgledzie a ustęp twój poniższy to potwierdza :)

    Te bloczki słomiano gliniane robi się tak, że mulda się słomę w glinie o
    konsystencji śmietany, wkłada do formy i wyciska glinę prasując słomę. W
    zasadzie wszystkie współczynniki cieplne pochodzą od słomy, glina robi
    za wypełniacz, lepik i środek p. poż.

    Nie ma czegoś takiego, jak samonośne bloczki słomiano - gliniane, bo się
    nie da tego zrobić z przyczyn fizycznych.
    Ten fakt nie dyskwalifikuje jednakże całej tej techniki, która ma swoje
    własne istotne zalety.

    > Chodzi o to ze jesli zdecydowałes sie na budynek o konstrukcji drewnianej i
    wypełnieniem słomianym to równie dobrze wypełnienie moze być z wełny mineralnej i to
    bedzie zwykły kanadyjczyk. To pewnie kwestia zaufania do słomy - wełny mi nic nie zje
    :)

    Twierdzę - bo o tym rozmawiamy - że słoma w glinie jest alternatywą dla
    waty, styropianu, etc. Jest tańsza, prostsza w wykonaniu i budynek tak
    zrobiony ma dobroczynne działanie na zdrowie człowieka, zachowując
    podobne własności cieplne. Mikro klimat w budynku z gliny nie ma sobie
    równego, jest praktycznie doskonały.

    > No a jak konstrukcja gliniano-słomiana samonosna to musi być to zimne i wymagać
    bedzie docieplenia wełną - no to o kant dupy taką ekologie :)

    Od przenoszenia napięć mechanicznych jest konstrukcja i tyle.