    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom w zabudowie bliźniaczej
    Date: Thu, 16 Jan 2014 11:33:39 +0100

    Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Chcieliśmy kupić nowe mieszkanie w bloku (70m2), ale trafiliśmy na
    > ofertę dewelopera, który sprzedaje bliźniaki. Oferta cenowo jest trochę
    > wyższa (około 50tyś zł), ale za to z jednym sąsiadem i z działką.
    > Wracając do oferty: bliźniak ma powierzchni użytkową 114m2 (parter,
    > piętro, ogrzewanie gazowe, garaż, poddasze) + działka 500m2.
    > Moje pytanie do was: na co zwrócić uwagę przy zakupie takiej
    > nieruchomości? Jakie są słabe punkty bliźników?

    Czy dwie połówki maja osobne ściany oddzielone szczeliną (oddylatowane) czy
    jedną wspólną. W zalezności od tego albo będziecie się słyszeć przez ścianę
    albo nie.
    Dorze by było aby była wentylacja mechaniczna bo przy otwartych oknach
    będziecie nawzajem słyszeć swoje rozmowy.

    Z technicznych rzeczy to tyle.

    A i tak największe znaczenie ma sąsiad. On może sprawić że będziecie
    mieszkali w niebie lub piekle. Siłą rzeczy przy bliźniaku kontakty z
    sąsiadem są bliższe. Jak będzie dobry to nie potrzebujecie nawet alarmu ale
    jak traficie na piekielnika to będzie marudził za każdym razem jak
    rozpalicie grilla albo będziecie po 22 rozmawiać w ogrodzie.

    Jak macie dzieci to lepiej by on też miał dzieci (i na odwrót). Po prostu
    jak sam ma dzieci to i waszym wybaczy wrzucenie piłki przez płot itp.

    Pozdrawiam
    Ergie