  • Data: 2010-01-15 20:00:16
    Temat: Re: Domek praterowy vs z poddaszem użytkowym.
    Od: "rrr." <r...@r...or> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jacek "Plumpi" napisał:
    > Użytkownik "rrr." <r...@r...or> napisał w wiadomości

    > Chyba mylisz kosze z kalenicami dachu kopertowego.
    > W dachu np. dwuspadowym, gdzie występuje poddasze użytkowe będą
    > występowały lukarny, czyli podwyższone części wysunięte z dachu.
    > Przecięcie płaszczyzm dachów to są właśnie kosze, które sprawiają sporo
    > problemów podczas układania warstw poszycia dachowego: stolarki, folii,
    > dachówek oraz płyt G-K. Tych problemów nie ma przy dachach kopertowych
    > budynków z poddaszem nieużytkowym.
    Piszę akurat w przypadku domków na mojej ulicy, weź parterówkę z garażem
    i użytkowe poddasze z garażem na 2 auta, czyli budynek budynek na
    planie 2 przesuniętych prostokątów kontra stodoła - kosze są - koszy
    brak. A gdyby nawet było jak piszesz to dach kopertowy w porównaniu do 2
    spadowego - w przypadku blachy zdecydowanie więcej materiału odpadowego,
    oraz więcej gąsiorów (czyli dosyć drogich elementów pokrycia). A lukarn
    mieć nie musisz bo po co ? tylko kłopoty wykonawcze a estetycznie też
    można polemizować. Poza tum możesz stosować podwyższone części dachu bez
    koszy, wystarczy że lukarna ma płaski dach a nie dwuspadowy.

    pzdr.
    rafał