    From: Robert G <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dostałem nową taryfę z PGNiG
    Date: Wed, 23 Nov 2011 12:49:26 +0100
    <ja140f$p4s$1@inews.gazeta.pl> <ja19kc$flt$1@news.onet.pl>
    <ja5nr7$8m1$1@news.onet.pl> <ja7r1o$j00$1@news.onet.pl>
    <ja8107$8kq$1@inews.gazeta.pl> <jadrda$qlp$1@news.onet.pl>
    <4ecb789d$0$5810$65785112@news.neostrada.pl> <jag0sa$j7q$1@news.onet.pl>
    <jah6mh$qsl$1@news.onet.pl> <jaia0g$h9v$1@news.onet.pl>
    <jaianu$j4m$1@inews.gazeta.pl>
    <4eccb8b2$0$2198$65785112@news.neostrada.pl>
    <jaifvv$57j$1@inews.gazeta.pl>
    <4ecccaf5$0$5808$65785112@news.neostrada.pl>
    <jaiifc$cgj$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > No ale w ogóle gdybym miał wiatrak to tak bym zrobił - zwarł generator
    > grzałką w buforze wodnym. Zero sterowania, tracenia sprawnosci na kolejnych
    > przemianach i zawracania dupy szczegółami :)

    No tylko tak... inaczej tego nie widzę. Grzałka na 48 V podpięta na
    sztywno do generatora, bez żadnych tam falowników i akumulatorów. Na
    stronach, które zapodałem, są dokładne instrukcje, jak to zrobić :-).

    Do ogrzewania domu, to trochę duży musiałby być ten wiatrak, ale do
    CWU... taki o średnicy śmigła jakieś 2,5 - 3 m w zupełności wystarczy.

    A co do akcyzy... Za prąd wyprodukowany przez ogniwo w kalkulatorze, czy
    prąd wyprodukowany przez alternator samochodowy, akcyzy się przecież nie
    płaci, bo za energię słoneczną nie ma akcyzy, za benzynę akcyzę już
    uiściłeś... Od wiatru akcyzy jezcze nie wprowadzili. Wynika stąd, że dla
    generatorów do 1 MW nie ma obowiązku uiszczać akcyzy, bo za czynniki
    służące do wyprodukowania prądu uiściło się należne akcyzy - wiatr
    nieobłożony akcyzą, zatem sprawa czysta. :-)

    Sprzedawać tego prądu nie ma obowiązku.

    pozdrawiam
    Robert G.