eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie[cross] Doświadczyłem nowego narzędzia i się fascynuję :))))))))Re: Doświadczyłem nowego narzędzia i się fascynuję :))))))))
  • Data: 2010-11-17 18:43:45
    Temat: Re: Doświadczyłem nowego narzędzia i się fascynuję :))))))))
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak juz o drewnie mowa to tez chcialbym zagaic temat.
    > Bede robil szafki do lazienki. Uznalem, ze najlepszym materialem
    > bedzie MDF. Na wierzchu bedzie fornir i na to wszystko oczywiscie
    > lakier.
    > Zastanawiam sie jeszcze nad systemem mocowania - bede wiszace, pod
    > umywalka.
    > Moze jakies sugestie?

    MDF jest świetnym materiałem na szafki łazienkowe, bo jest w warunkach
    zmiennej wilgotności stabilny wymiarowo, nie paczy się i nie pęka.
    MDF jest fatalnym materiałem na szafki łazienkowe, bo wystarczy kropla
    wody pod okleiną i lakierem, żeby zgnił i się rozpadł.

    Wybierz stwierdzenie które Ci się bardziej podoba ;-)
    Z moich doświadczeń wynika, że kluczowe jest *mądre* zabezpieczenie
    przed zatrzymywaniem czy skraplaniem wody; trzeba przemyśleć wszystkie
    styki -z umywalką, ze ścianą, z rurami, i opracować uszczelnienie,
    pozwalające na spływanie i/lub odparowywanie wody&wilgoci. Nie jest to
    banalny problem; np. gruba warstwa lakieru NIE jest dobrym pomysłem.
    Osobiście MDFu bym się trochę bał; no i tyle jest fajnych i ładnych
    drewek odpornych na wodę, choćby modrzew... ale to oczywiście Twoja
    decyzja. Co do wieszania szafek, jestem za -styk z podłogą to jeszcze
    jedno miejsce do nasiąkania wodą, z katastrofalnym często skutkiem.