    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Drewnołupacz - znacie taki patencik? Fajne...
    Date: Mon, 18 May 2015 10:41:12 +0200

    W dniu 2015-05-17 o 20:37, Kris pisze:

    > Pewnie tak to można nazwać ale dorobię trochę ideologii.
    > Jak zaniechano budowy elektrowni jądrowej w Żarnowcu to likwidowano zlokalizowane
    tam magazyny. Na złom mialo wzystko iść. Kumpel znalazł dojście do odpowiedniego
    człowieka i chyba łączni kilka tirów sprzętu "uratowaliśmy".
    > Za symboliczne pieniądze to kupiliśmy.
    > Całkie m nowe pompy, silniki,łożyska, śruby i mnóstwo innych maszyn narzędzi i
    inego sprzętu zamiast do huty trawiło dzięki nam do ludzi?
    > Niby kradzież ale myślę że lepiej jak to do teraz ludziom służy niżby miało wtedy
    do huty teafić. Reszta teafiła na złom, znam też człowieka co wtedy przetarg wygrał i
    to utylizował.

    Mysle, ze to nie to samo co dac tokarzowi na flaszke, ktory wytoczy nie
    na swojej maszynie, nie swoim pradem i do tego nie w swoim materiale
    stozek z gwintem. Z perspektywy chlopa na polu tanio i fajnie, ale z
    perspektywy wlasciciela firmy to darmowy obiadek dla kogos. Warto o tym
    pamietac, ze w takich sytuacjach ktos jednak za to placi.

    Ale zeby nie bylo tak calkiem posepnie to zaintrygowala mnie Twoja
    opowiesc. Jak to uratowaliscie kilka tirow? Ktos to wywiozl tak sobie,
    czy wygral przetarg i z dorobkiem inwentarza po prostu kupil tanio z
    rozkazem utylizacji?
    W zeszlym roku bedac na wybrzezu odwiedzilem tez elektrownie o ktorej
    piszesz. Troche rozmawialem z tambylcami i opowiadali rozne dziwne
    rzeczy o tej budowie. Np. jak to zalewano betonem agregaty i kupe innego
    w pelni sprawnego sprzetu budowlanego. Nie wiem czy nie chcialo sie tego
    sprzatac czy jak, ale podobno tak bylo.

    Pozdro.. TK