    From: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Dynie i kabaczki - przerywac?
    Date: Mon, 1 Aug 2011 16:23:51 +0200

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j14anm$r5q$1@news.onet.pl...
    > Witam i jak w temacie pytam.
    > Latos wakacje sprzyjaja u mnie dyniowatym, ktore kwitna jak najete i maja
    > zawiazki. I tu rodzi sie pytanie, czy nalezy przerywac zawiazki owocow
    > zostawiajac wybrane, czy tez nie?
    > A pod rosnace juz kabaczki i dynie dawac jakies podkladki izolujace od
    > gruntu? Siakies plytki styropianowe alboco?
    > Z gory dziekuje :)

    W uprawie dyni olbrzymiej dodatkowym zabiegiem jest usuwanie niepotrzebnych
    zawiązków owoców, tak aby na roślinie zostało od 3 do 4 owoców. Zabieg ten
    przeprowadzamy gdy owoce, które chcemy pozostawić osiągną rozmiary piłki
    tenisowej. Równocześnie z usunięciem nadmiaru owoców skracamy też pędy,
    pozostawiając po 3 do 4 liście nad ostatnim owocem.
    Z Kabaczkami podobnie choć zawiązków możemy zostawic nieco więcej.
    Styropian tym roślinom jako podkładka nie zaszkodzi.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba