  • Data: 2009-07-15 07:27:25
    Temat: Re: Elektrycy
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:h3jo89$o00

    > Jeżeli ktoś się dziwi dlaczego ludzie sami robią instalacje, to w skrócie
    > moja historia:

    Robią sami bo im się wydaje, że jak zadają kilka pytań na grupach
    dyskusyjnych to już są specjalistami, a do tego myślą, ze zaoszczędzą.

    > Jeden elektryk zapił.
    > Drugi nie przyszedł.
    > Trzeci powiedział "panie, a na chuj panu przepięciówka?".
    > Czwarty dziwił się że chcę automatyczny przełącznik fazy i nigdy nie
    > słyszał o czymś takim.
    > Piąta ekipa u mojej mamy zakończyła robić instalację. Gniazdka w kuchni
    > wykonali 3x1,5. Chcieli, zanim ich pouczyłem zrobić jeden jednofazowy
    > (pomimo przyłącza trójfazowego) obwód na kuchnię i łazienkę, pokoje i
    > oświetlenie.

    To masz wyjątkowego pecha.
    Ja dla przykładu bardzo często namawiam klientów na zamontowanie dobrych
    zabezpieczeń oraz prostej automatyki. Niestety prawie w 100% wygrywają
    argumenty koszty, bo się zaoszczędzi kilka stów.

    Co zaś się tyczy przewodów 1,5mm2 do gniazdek to nie jest to żaden błąd.
    Jeżeli instalacja ma niewielkiprzydział mocy i z tego powodu niewielkie
    zabezpieczenia obwodów to można instalację robić przewodem o mniejszym
    przekroju oczywiście [pod warunkiem, ze taki będzie projekt tej instalacji.
    Choć osobiście uważam i zawsze tak mówię swoim klientom, że to nie jest
    żadna oszczędność.