    From: pbas <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Filtr odwrócona osmoza
    Date: Wed, 09 Sep 2009 17:07:39 +0200

    > I oczywiscie to jest teoria bo _wszyscy_ ktorzy probowali mi to wcisnac
    > zarowno w firmie (zaklad przemyslowy - jako wode do picia dla pracownikow)
    > jak i w domu uparcie twierdzili ze w sumie to nie wiadomo co w tej wodzie
    > jest bo nikt nie robi badan "na miejscu" (po instalacji) i nalezy to
    > mineralizowac.
    >
    > Oj a bylo juz tych osmotykow z 5 roznych tutaj.

    Generalnie branża nazwijmy to "domowego uzdatniania wody", jest
    zniszczona przez "wciskaczy" produktów. Nie raz było to nagłaśniane -
    oferowane super filtry po wiele tysięcy złotych, które tak naprawdę
    kosztują góra kilkaset złotych. Wśród "domokrążców" tudzież
    telefonicznych "namawiaczy" nie spotka się raczej osób, które rozumieją
    produkty przez nich oferowane.

    > To jak to jest ? Teoria czy Pan Piotr jednak to sprawdza ? Te "wielkosci
    > pozytecznych pierwiastkow" to tez takie lanie wody czy cos wiecej i np
    > dysponuje Pan odpowiednim pdfem do przeslania ? ;)

    Nie ma możliwości sprawdzania składu chemicznego wody w zakresie
    wynikającym z rozporządzenia
    (http://www.woda.com.pl/index.php?i1,zanieczyszczeni
    a), przy pomocy
    testerów kropelkowych, paskowych, mierników TDS itp. Można to zrobić
    wyłącznie cząstkowo w zakresie kilku parametrów (np. twardość ogólna,
    żelazo dwuwartościowe itp). Mija się całkowicie z celem, kombinowanie i
    twierdzenie, że wie się, co w wodzie po filtrze RO na 100% się znajduje.
    Dlatego sprzedawca filtrów RO musi oferować wyłączenie te produkty, za
    których wytworzeniem stoi konkretna firma, mająca odpowiednie atesty,
    aprobaty itd. Przed dopuszczeniem do sprzedaży filtra RO, jego producent
    MUSI uzyskać atest PZH, przed otrzymaniem którego, wzorcowe urządzenia
    są wszechstronnie sprawdzane, badane itd. Istotne są tak drobne czynniki
    jak materiał użyty do produkcji poszczególnych komponentów, kraj
    pochodzenia komponentów, atesty na użyte do produkcji kompletnego filtra
    złoża filtrujące (w tym np. calcite i corosex w mineralizatorach) itd.
    Na życzenie Klienta, sprzedawca musi przedstawić atest PZH na zakupione
    urządzenie RO. Sprzedawcy otrzymują kopie takich atestów od producentów
    filtrów do wody (np. na filtry odwróconej osmozy firmy UST-M:
    http://www.ustm.pl/download/pzhfiltrro6.jpg).

    Pozdrawiam, Piotr
    odwrócona osmoza, filtry do wody
    www.woda.com.pl www.aquafiltr.pl