  • Data: 2012-07-30 12:23:33
    Temat: Re: GWC -krzyzowy vs przeciwpradowy
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" napisał w wiadomości grup

    > Pewnie tak. Dobry wentylator EBM-Papst to nawet 1tys. zł / sztuka. Ale
    > jest cichy i tani w eksploatacji. Dokładając takie dwa i dwie kieszenie na
    > filtry dostajesz centralę która ma większą sprawność, pobiera mniej prądu
    > i pracuje ciszej niż jakakolwiek kompaktowa centrala dostępna na rynku.
    > Trzeba tylko chcieć to wszystko samemu połączyć.

    > to są 3-fazowe bezszczotkowe wentylatory a konkretnie silniki?
    > Swoją drogą jak za śmigło silnik, łożysko to dość porażająca cena.

    Nie wiem, czy porażająca, ale wiem, że są ciche. Ja wiem, że teoria jest
    znana od lat, ale jakoś taki nasz lokalny Dospel nie potrafi (albo nie chce)
    zrobić wentylatorów o podobnej charakterystyce i tak samo cichych, więc może
    w tym przypadku ta cena to nie tylko za logo producenta.

    A co do modelarstwa (bo też się trochę bawię, choć nie lotnictwo) to tu są
    inne wymagania istotna jest wielkość i masa, ale za to kompletnie można się
    nie przejmować hałasem. No i jeszcze jest sprawa żywotności ludzie kupują
    wentylatory EBP-Papst'a z odzysku które już przepracowały naście lat w
    ciągłej pracy i one dalej działają. To kilka rzędów wielkości więcej niż
    silniki modelarskie.

    Pozdrawiam
    Ergie