    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gazoport, gaz, amerykusy
    Date: Sun, 24 Nov 2013 14:40:21 +0100

    W dniu 2013-11-24 13:59, Marek Dyjor pisze:

    > daj spokój kogutek jest głupi jak but z lewej nogi...
    >
    > linie sie zamortyzowały bo były wybudowane za Gierka i już nic nie
    > kosztują...

    Z ekonomicznego punktu widzenia ma racje.

    > Tylko głupi kogutek niezauważył że przez lata nic nei wkładano w remonty
    > infrastruktury rozsyłowej i to zarówno tej WN jak i SN jak i NN, spora
    > częśc linii i osprzętu (stacje trafo, rozdzielnie) nadaje do wymiany ale
    > o tym kogutek nie ma pojecia.
    >
    > Dodaj do tego że trzeba by też myśleć powoli o wymianach bloków
    > energetycznych w elektrowniach.

    Czemu wlasnie sluzy amortyzacja. Twoim zdaniem gdzie sa pieniadze z
    wczesniejszych przychodow?
    To jest wlasnie przyklad tego jak dziala panstwowy monopol. Jak Tobie
    zepsuje sie wiertarka to nie idziesz do klienta i nie mowisz zeby zrobil
    Ci przedplate, tylko z wczesniejszego zarobku tej zepsutej wiertarki
    musisz odlozyc sobie na nowa, bo wiesz, ze za jakis czas bedziesz musial
    ja kupic. Mozesz tez wybrac model panstwowy, czyli wszystko przepic,
    wydac na fajki i dziwki. Dziwnym trafem na nasze emerytury to beda
    zarabiac nasze dzieci, na inwestycje w energetyce to musimy sie znowu
    skladac, mimo ze robili to nasi dziadkowie i rodzice, a energetyka do
    tej pory pradu za darmo nie rozdawala. To gdzie sa pieniadze zbierane
    dekadami we wszystkich branzach?
    Sam prowadzisz biznes, a wyjatkowo latwo wychodzi Ci relatywizowanie
    rzeczywistosci. Tobie jak sie lacza przepala to nikt Cie nie pozaluje.
    Robote zrobi ktos inny, a Ty na zasilek. Wiec dlaczego kazesz nam
    rozumiec wciskane przez panstwo pierdoly od lat, ze trzeba linie
    modernizowac, na emeryture odkladac mimo, ze zus to czesto najwieksze
    obciazenie...

    Pozdro.. TK