  • Data: 2013-11-04 20:37:35
    Temat: Re: Gdzie zsukac tresci normy?
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "szary" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:52775ab4$0$2301$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tak, wiem - dlatego tylko awaryjnie. Oczywiscie grzalki do bufora
    > montuje,
    > kwestia, ze w radiu juz straszyli ze II taryfa ma sie zmienic, w nocy
    > jak
    > dotychczas a w dzien duuzo drozej, zreszta prad jest b.niepewny
    > (cenowo i
    > awarie sieci).

    Jeżeli masz energię dwutaryfową to druga taryfa jest dużo tańsza od
    energii przy liczniku jednotaryfowym.
    W zamian za to przy energii dwutaryfowej, pierwsza taryfa jest droższa
    od energii jednotaryfowej.

    > Za ile mozna taki sensowny kupic?

    Zależy jakiej firmy i jakiej mocy. Cena zależy od wielkości kotła, ale
    na tą cenę ma także wpływ cena palnika, gdyż robi się je w określonych
    przedziałach mocy. W przypadku palnika Ekonergia
    http://www.palnik.com.pl/ produkowane są palniki 25kW, 35kW i 50kW.
    Osobiście preferuję włąśnie tą firmę http://ekoenergia.eu (tu masz przy
    okazji cennik http://ekoenergia.eu/?cennik,3 ) oraz jej sztandarowy,
    rewelacyjny kocioł http://ekoenergia.eu/?kociol-kgs-r-ceramik,7
    Samemu nawet kupiłem od nich kocioł o mocy 35kW z dodatkowym rusztem,
    ale w specjalnej, niskiej wersji http://ekoenergia.eu/?kociol-kgs-m,23 ,
    gdyż mam niską kotłownię.
    Póki co to jeszcze mój kocioł nie jest podłączony. Będę podłączał w tym
    tygodniu. Ale bardzo dobrze znam ich kotły i z czystym sumieniem mogę
    polecić.

    > czy mozna doklejac do ceglanego dymowy+spalinowy, pustaki systemowe
    > wentylacyjne?

    Oczywiście, że można, ale raczej powinny pracować niezależnie, czyli
    musi być pomiędzy nimi luka dylatacyjna wypełniona np. wełną mineralną.
    Tak zazwyczaj właśnie robią.