    From: "J23" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Geodeta na budowie
    Date: Wed, 28 Jan 2009 16:15:29 +0100

    news:glpimm$hbj$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Podpowiedzcie mi, doświadczeni, jak obecnie _zwykle_ wygląda obsługa
    > geodezyjna budowy normalnego wolnostojącego domku i jak to najlepiej
    > zrobić rozsądnie.
    > Kiedyś geodeta o ile wiem przyjeżdżał raz, wbijał paliki, na jakimś słupku
    > czy drzewie obok wyznaczał poziom "zero", robiło się ławy drutowe i potem
    > począwszy od ław fundamentowych, skończywszy na ścianach wszystko się
    > robiło do tychże ław drutowych, posługując się najnormalniejszym w świecie
    > pionem oraz waserwagą.
    > Obecnie jednak czytam na różnych portalach, że w skrajnych przypadkach
> [...]

    No cóż, geodeta napewno ma się wpisać że wytyczył budynek, on też robi mapkę
    do celów projektowych i inwentaryzację powykonawczą.
    U mnie to wyglądało tak że mapkę robił wieki a obiecał niemal w tydzień,
    więc dostałem alergii na niego. Z teściem wytyczyliśmy budynek (pod ławy
    fundamentowe), on przyjechal spojrzał i się podpisał. Inwentaryzację już
    zrobił inny geodeta.
    Pod budynek na fundamentach tyczyli murarze z moją pomocą - kąt prosty
    chcieli wyznaczać od takiego winkla stolarskiego więc spytałem czy nie
    słyszeli o trójkącie egipskim, o dziwo nie słyszeli choć to byli jedni z
    lepszych murarzy, gdyż bryła budynku była ciekawa więc wolałem na murarzach
    nie oszczędzać.

    Pozdro
    J23