  • Data: 2009-01-31 17:07:57
    Temat: Re: Geodeta na budowie
    Od: "yoozeph" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:glrta1$d00$1@news.onet.pl...
    > W mojej okolicy geodeci robią wszystko od A do Z. Inwestor ma tylko
    > dostarczyć łaty i deski, budowlańcy przyjeżdzają na gotowe. Do tego prawie
    > nikt tej roboty nie zgłasza, bo rzadko wystawiają na nią faktury :)
    >
    > --
    > Bartek

    Nie zgłasza, bo taka robota nie podlega zgłoszeniu. Natomiast aktualizacja
    użytków (o której pisałem) czy też mapa do celów projektowych musi być
    zgłoszona. Faktura nie ma nic tu do rzeczy. Bez zgłoszenia roboty i złożenia
    operatu, który zostanie przyjęty do zasobu geodezyjnego, geodeta nie otrzyma
    właściwej pieczęci na mapie do celów projektowych, czy też nie nastąpią
    zmiany w ewidencji gruntów (np. aktualizacja użytku). Geodeta musi także
    (dotyczy robót zgłaszanych do ośrodka) dokonać opłaty zgodnie z
    rozporządzeniem w sprawie opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne
    [...], a tym samym nie ucieknie od podatku. Inną kwestią jest jaka kwota do
    podatku dochodowego zostanie wykazana (z FV wiadomo, fiskus dostaje podatek
    dochodowy od kwoty z faktury + VAT).

    pozdrawiam życzę solidnych geodetów na budowach

    --

    yoozeph