  • Data: 2009-05-29 13:39:36
    Temat: Re: Grubosc chudziaka pod lawe
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mat pisze:

    > "Jeśli nie zrobi się chudego betonu, to na styku z podłożem gruntowym
    > świeża mieszanka betonowa miesza się z gruntem i w tym ważnym dla
    > trwałości fundamentów miejscu beton będzie porowaty, o bardzo małej
    > wytrzymałości i odporności na zamarzanie."

    No tak... chodzi o chudziak pod ławy tak...?

    To skoro ławy się posadawia i tak poniżej poziomu przemarzania, to po
    kiego martwić się odpornością na zamarzanie...?
    Wiecie co... rozumiem, że sztuka budowlana to jedna z zacniejszych
    sztuk, ale niektóre pomysły trochę mi zakrawają na napędzanie
    koniunktury w branży budowlanej.

    Jasne, że jak jest grunt piaszczysty i wykopanie równego rowka nie jest
    możliwe, to chodziak ma sens, ale w gruntach, gdzie nie jest problemem
    wykopanie w miarę dokładnie rowka pod ławę, robienie chudziaka jest
    niepotrzebnym traceniem energii na zadośćuczynienie czyimś pomysłom.

    Jak grunt spoisty i się trzyma, a nie obsypuje, to lej w niego ławę i
    nie przejmuj się chudziakiem. Jak się sypie, to - o ile uda Ci się równo
    uformować dno wykopu, to będziesz miał w miarę równomierną grubość. U
    mnie w projekcie jest 10 cm chudziaka, ale kierbud mi zasugerował, że
    nie ma sensu, po prostu wykop i zobaczymy czy w ogóle foli trzeba dawać.

    Przejmowanie się odpornością na zamarzanie betonu na ławy, to jakaś
    paranoja. One mają nie zamarzać z definicji !!! A ich trwałość...?
    Przecież są zbrojone i o ile zbrojenie jest zrobione prawidłowo, a Ty
    nie stawiasz wielokondygnacyjnej budowli, to i tak będą grubo
    przeprojektowane.

    pozdrawiam
    robercik-us