eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGrubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót. › Re: Grubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
  • Data: 2009-03-18 11:42:36
    Temat: Re: Grubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> wrote in message
    news:20090318102320.GJ20278@histeria.pl...

    > Niedługo startuję z budową własnych paru kątów - jako iż bardzo zależy
    > mi na konkretnej izolacji ścian, uparłem się na ściany zewnętrzne 30cm
    > (solbet) + 20 cm styropianu...
    > I zaczęły się schody - każdy murarz z którym rozmawiam łapie się za
    > głowę i twierdzi że to dużo za dużo ... z początku to ignorowałem, ale
    > i mnie zaczęły nachodzić wątpliwości - czy to faktycznie za dużo i mija
    > się to z celem ?

    Jeśli nie zamierzasz się bawić w domy pasywne i tym podobne eciepecie, to
    faktycznie przesadzasz.
    Po pierwsze ściana - po co taka gruba? NIe stawiasz jak się domyślam
    4piętrowej kamienicy, tylko normalny dom jednorodzinny, więc nośność Ci
    niepotrzebna, a izolację i tak zapewni Ci styropian, nie konstrukcja. Ściana
    25cm wydaje mi się całkowicie wystarczająca, a bez problemu można zejść i
    jeszcze niżej (oczywiście zależnie od materiału, z którego będziesz
    budował).
    A styro - moim zdaniem 20cm to lekka przesada, 15cm będzie i tańsze i chyba
    korzystniejsze estetycznie, a izolacyjność zapewni niewiele mniejszą.

    J.