  • Data: 2022-10-21 18:20:26
    Temat: Re: Grzanie cwu z PV a Legionella
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    in <news:almarsoft.7590463025473881084@news.neostrada.p
    l>
    user Marek pisze tak:

    > Charakter grzania z PV
    > (czesto slabe bo nie ma "pogody") powoduje tylko lekkie
    > dogrzewanie poniżej bezpiecznego poziomu zalecanego do
    > sterylizacji Legionelli. Pytałem go co z tym, bo takie słabe
    > grzanie (aczkolwiek komfortowe do mycia) może stwarzać zagrożenie
    > a on na to że nikt (kto robi taką instalację) na to nie zwraca
    > uwagi i pierwszy raz słyszy o Legionelli.
    > Więc Jak to jest, będzie problem czy nie przy takim słabym
    > dogrzewaniu?

    Jako były pracownik branży donoszę, że Legionellę w PEC traktowano
    bardzo poważnie. Woda ciepła miała mieć od 52 do 55st. Sterownik węzła
    co jakiś czas wygrzewał obwód.

    Legionella atakuje płuca przez wdychanie pary np pod prysznicem.
    Ciężki przypadek może skończyć się zjazdem.

    Legionella jest normalnie w jeziorach i rzekach ale najlepiej namnaża
    się w systemach transportu i podgrzewania wody w temp 20 do 45st.

    Napicie się legionelli jest mniej ryzykowne niż wdychanie.

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy