  • Data: 2012-03-28 14:21:17
    Temat: Re: Grzanie wody
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > no i przynajmniej honorowy obywatel jesteś :)

    ale wydaje mi się, że jednak przesadziłeś...
    Ja też pamiętam te wzory i zależności fizyczne z 7 klasy szkoły
    podstawowej - sprzed blisko 30-stu lat, ale już powiedzmy wiedzy z
    biologii, czy chemii z tamtych czasów sobie nie przypomnę... i to nie
    dlatego, że na te przedmioty nie chodziłem, a bardziej dlatego, że
    system nauczania w szkołach był i jest bardzo chory. Nastawia się na
    odbębnienie kolejnych zagadnień, a zapytaj przeciętnego absolwenta po
    pięciu latach po skończeniu szkoły o jakiś szczegół właśnie w typie
    wyliczania bilansu cieplnego, to się mocno zdziwisz... ludzie w ogóle
    nie wiedzą, że coś takiego na świecie istnieje, nie mówiąc już o
    dogłębnej znajomości rzeczy i umiejętności praktycznego wykorzystania
    tej wiedzy.

    I bynajmniej wina nie leży tu po stronie uczniów/absolwentów, tylko
    właśnie systemu edukacji. Nie uczy się młodzieży drążenia tematu i
    zadawania trudnych pytań - mogłoby to być niewygodne - oraz nie zachęca
    się ich do samodzielnego zdobywania i zgłębiania wiedzy z pełnym jej
    zrozumieniem, tylko żąda się suchego wykucia i zalliczenia - 'ZZZZ'
    Efekt???
    Powszechny wtórny analfabetyzm. I nic się nie zmieni w tej materii,
    dokąd nie zmieni się system nauczania w szkołach, a na to się nie
    zanosi, bo ciemne społeczeństwo, to dobre społeczeństwo...

    Dlatego pytanie kolegi nie jest wcale niestosowne. Kto pyta nie błądzi :-)

    pozdrawiam
    Robert G.