    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Grzyb na suficie w łazience - przesłanki.
    Date: Sun, 16 May 2010 13:50:11 +0200
    <hsnac6$pek$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@p...googlegroups.com>

    "czeremcha" a...@p...goo
    glegroups.com

    > Właśnie użycie
    > ,,rosyjskiego'' byłoby swego rodzaju błędem. :)

    : Chyba tylko dla ciebie. Przez takie nienormalne wywody młodzi ludzie
    : twierdzą teraz, że w Polsce był komunizm.

    Nie przez moje. Zachodni politycy nazywali Polskę (także i inne
    kraje z radzieckiej strefy wpływów) państwem koministycznym.
    W istocie nie było tutaj komunizmu, choć trudno określić, od
    kiedy jakaś wspólnota staje się powszechna -- własność prywatna
    w PRLi przecież istniała, choć status prawny na przykład mieszkań
    spółdzielczych był trudny do opisania.

    Człowiek (albo raczej -- rodzina) czekał na mieszkanie, które dostawał,
    które nie było jego własnością, które mógł sprzedać, które nie było
    opisane aktem notarialnym itd...

    Do tego stopnia ludziom pomerdano w głowach, że nawet po wykupieniu
    mieszkań uważają, iż są jedynie lokatorami, nie właścicielami, i że
    muszą :) podporządkować się władzom, czyli właścicielom, jakimi są ciecie. :)

    Pod moimi oknami (tam, gdzie bawią się dzieci, którym odgrodzono zbudowany
    dla nich, za pieniądze ich rodziców, plac zabaw) w dniu astmatyka zebrało
    się trochę ludzi, aby porozmawiać o możliwościach zrzucenia kolejnego jarzma,
    jakim jest cieciostwo. Na zebraniach takich (niestety) albo ktoś przemawia
    a ktoś inny ucisza pałą, :) albo ktoś przemawia a ktoś inny, zlękniony
    przedłużającą się ciszą (cisza zwykle nic dobrego nie zapowiada -- głos
    przemawiającego jest ignorowany, więc w czasie przemówienie słychać po
    prostu ciszę, jak widać ciemność w wiadomym filmie) zaczyna krzyczeć,
    wyzwalając krzyk z innych, gotujących się do krzyku gardeł,
    czekających na jakiś ZNAK!!!

    > Teraz wyobraź sobie, że ktoś mnie wtedy poprawiał -- nie radziecki język,
    > ale rosyjski. Czy wówczas mógłbym nie być zakłopotany?...

    : Aleś ty... Kończę, bo twoja fantazja nie ma zdaje się granic. W takim
    : razie w Polsce mówi się językiem rzeczpospolitym.

    Rzeczpospolitym -- czyli łaciną? :) Ponoć tak. Jest to odmiana podwórkowa łaciny. :)

    : Nie trudź się odpisywaniem.

    Dobrze -- odpiszę bez trudzenia się. :)
    (odpisałem bez trudzenia się -- tą linijką kończę, a poprzednią zaczynałem
    odpisywanie)

    : Budzisz zakłopotanie. Faktycznie.

    Bezsenność zakłopotania obniża życiowe zaangażowanie tegoż zakłopotania? :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'