  • Data: 2018-01-03 15:37:49
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:0a95e0a8-71d4-4044-8962-10e912cb84cc@go
    oglegroups.com...
    >Też tak myslałem dopóki nie zrobiłem sobie
    >prostej tabelki w exelu i powpisywałem ile mniej
    >więcej co zżera
    >Czyli telewizor ile czasu się ogląda i jakiej
    >jest mocy
    >Rzeczy które chodzą non stop(pompki, routery itp)
    >i ich moc
    >Lodówka, indukcja, piekarnik itd
    >Dość precyzyjnie udało mi się rozpisać te moje
    >średnie 370kWh miesięcznie
    >Na oświetlenie wychodziło ok 20zł
    >Też się zdziwiłem ze tak mało a wtedy jeszcze
    >ledów nie miałem.
    >Więc oświetlenie to nie jest jakiś znaczący
> [...]

    Mam podobne zużycie miesięczne, no może ciut
    większe (400-450kWh). Szczerze mówiąc nie robiłem
    nigdy kalkulacji co ile zjada. Zmywarka raz
    dziennie, pralka 1,5 raza dziennie (ze 40-50 prań
    w miesiącu), duża lodówka, zamrażarka, telewizor i
    oświetlenie (w większości ledowe) - sądzę, że te
    urządzenia zjadają większość energii. Może jeszcze
    czajnik, czasami piekarnik.

    Reszta to duperele. Pompa CO - nie pamiętam, ale
    pewnie nie więcej niż 30W (w lato nie pracuje),
    więc wychodzi ok. 14zł miesięcznie (średniorocznie
    7zł). Kocioł CO - nie mam pojęcia ile zużywa
    prądu.

    Trzeba by to dokładnie oszacować, ale jest duża
    szansa, że może się opłacać ta G12w.