    From: JanuszK <J...@m...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    Date: Sat, 07 Feb 2009 13:37:15 +0100

    jangr wrote:
    > Bardzo duże zużycie gazu do ogrzewania. Już tu o tym, o swoim problemie,
    > nieraz pisałem.
    > Teraz robię remont i się zastanawiam nad ociepleniem pokoju. Znajomy
    > budowlaniec (17 lat w branży) twierdzi, że b. dużo ciepła idzie do sąsiada
    > przez mój sufit (100-letnia kamienica). Niestety nie mogę w necie znaleźć
    > żadnych wskaźników czy opisów. Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    > Jeżeli tak jest, to sufit bym ocieplił. Ale ile ocieplenia zastosować? Skąd
    > wziąć jakieś wskaźniki czy tabele? Piszą, że między kondygnacjami stropy są
> [...]
    Tak poczytałem ten wątek i różne rady i powiem ci tak
    Masz tam wszystko do d... a dlaczego,
    strop to jeden mostek a ścian zewn drugi, jako że nie możesz ocieplić
    tego z zewnątrz to musisz to zrobić w środku ale musisz odciąć wilgoć z
    pomieszczenia do ściany i stropu, czyli kleisz 10cm styro na strop,
    5albo lepej 10 na ścianę zewnętrzną,

    szpalety przy oknach też wyklejasz ale tam cienki, 2cm powinno
    wystarczyć, na to klej i siatka, potem malowanie i teraz rzecz
    najważniejsza, musisz zrobić membranę, najlepsze są środki do
    hydroizolacji brodzika są drogie ale one zrobią ci barierę dla wilgoci,
    a na to już farba i masz gotowe, potem musisz pamiętać że nawet gwoździa
    nie możesz wbić w taką ścianę :)

    Problelmem oprócz wykonawczych są jeszcze ścianki działowe odchodzące od
    tej ściany zewnętrznej bo one w zależności od grubości i materiału będą
    działać jak mostki cieplne tak na szerokości od 50 cm do nawet metra.
    Najlepiej byłoby je też ocieplić co najmniej na takim odcinku.

    --
    Pozdr
    JanuszK