  • Data: 2009-02-07 00:53:02
    Temat: Re: Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:1362.000000b2.498c22de@newsgate.onet.pl...

    > No, z tym to się nie zgodzę. Sufit to ja mam wilgotny teraz, kiedy jest
    > zimny. Para wodna "bytowa" z mojego mieszkania się na nim wykrapla, bo nie
    > jest izolowany. Po założeniu izolacji termicznej i uszczelnieniu, po pewnym
    > okresie wilgoć wyniesie się przez podłogę sąsiada, bo jej źródło przestanie
    > istnieć.

    Może jestem nawiedzony ale nie sadze abys byl w stanie tak uszczelnic aby wilgoc
    nie wlazla tam gdzie chlodniej. Jedyna szansa ze temperatura stropu nie spadnie
    ponizej punktu rosy ale niestety, d**a, twoj strop juz ma te temperature.
    Zaizolowanie spowoduje dalszy jej spadek. Klops.

    > Trzeba doliczyć ciężar kleju i zewnętrzną powłokę, np. siatkę, etc.

    To nadal cos nie tak. Ale OK. Tak jak Maniek4 i Ghost radza, mozna zrobic sufit
    podwieszany tyle ze oni nie pamietaja o tym ze mozna podwiesic drugi sufit i
    zakotwic go w scianach. Potrzebne beda dodatkowe belki ktore troche beda
    kosztowac ale da sie zrobic. Ale bedziesz musial zapewnic mozliwosc wgladu w
    stan aktualnego sufitu po zamontowaniu dodatkowego i ociepleniu calosci. Licz ze
    ci sie sufit obnizy o jakies 20-30cm minimum.

    > Ja grzeję sąsiada przez strop, a sąsiad przez swój strop tego z II piętra.
    > Jemu bilans się zgadza, mnie nie.

    Ciagle ci brakuje informacji o tym ile stopni ma sasiad z gory. Jesli nie
    bedziesz pewny ze on ma zimno to cale filozofowanie jest psu na bude. Moze byc
    tak ze to nie sasiad ci ziebi a jakis mostek termiczny lub przeciagi lub jeszcze
    cos innego.

    > Grzeję gazem. Mieszk. 70 m2. Wydatek gazu obecnie po dociepleniu 1 pokoju to
    > 11 m3/dobę (330/mc), - na zewnątrz około zera - a temperatura wewnątrz około
    > 16,5-17°C, w docieplonym 18°C. Mam tego dość.

    Na moje oko masz problem z wentylacja/przeciagami. Ale to tylko "meska
    intuicja". Nawet jak mialem wogole nie ocieplony strop (20cm betonu a powyzej
    niegrzany strych i dach bez ocieplenia) to tyle nie spalalem. A ja nie mialem
    sasiada wogole u mnie na strychu mieszkala zima. A w pokojach mialem cieplo.

    > Kilka lat temu w małym pokoiku dałem na podobną ścianę 2 cm styro, na
    > podłogę 4 cm styro
    > i się trochę poprawiło. Teraz poszedłem "na całość" - dałem 5.   :-)

    > No właśnie, ale jak?

    Ocieplic sciany calego budynku i dach ewentualnie "cos tam" zrobic w piwnicy
    jesli jest. Piwnica to najmniej istotna czesc (choc troche sie liczy) ale sciany
    i dach to podstawa.

    Jak rozumiem na takie cos nie ma co liczyc.
    Na ocieplanie indywidualne wydasz kupe kasy ale skutek moze byc kiepski i masz
    szanse na wilgoc.
    Napisales ze pianke gdzies w sufit wpuszczales. Sprawdz stan sufitow. Moze po
    prostu tamtedy zima biega i dlatego sufit jest tak zimny.

    Po prostu nie chce mi sie wierzyc ze sasiad z gory ma tak zimno w mieszkaniu i
    tam mieszka.

    > Teraz też tak myślę.

    Zbadaj jak wyglada temperatura u sasiada powyzej.
    Zbadaj wentylacje/przeciagi/szczelnosc okien i drzwi.
    Zbadaj piec, czy on wogole cie grzeje moze cale cieplo leci w komin.
    Oszacuj ile chcesz wydac na poprawienie sytuacji.

    Z informacjami wroc tutaj to cos sie doradzi. Narazie mozna stwierdzic ze jest
    ci zimno ale nie ma pewnosci dlaczego.

    --
    Lukasz Sczygiel