eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ciepła zmagazynuje bojler 240litrów › Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Date: Wed, 16 Jan 2013 13:22:05 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 89
    Message-ID: <kd661g$j8e$1@node1.news.atman.pl>
    References: <50f3cab5$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <50f3d110$0$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <50f43985$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <kd2usc$lvs$2@news.task.gda.pl> <kd3ar9$lht$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <kd5v0n$q4j$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1358338928 19726 212.106.153.200 (16 Jan 2013 12:22:08
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Jan 2013 12:22:08 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <3...@g...com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:463619
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:3880f899-ae12-4274-a026-cf53d8e38782@go
    oglegroups.com...

    > To może oznaczać że zadania domowe były syboliczne i to sie zgadza z tym
    > co pamietam.
    > Teraz niestety tak nie jest i dzieciaki musza kilka godzin dziennie
    > poswięcic na nauke w domu

    To co piszesz to jakaś paranoja. To szkoła ma uczyć. Zadania domowe są aby
    sprawdzić, czy dziecko zrozumiało i potrafi tę wiedzę wykorzystać. To nie
    dziecko ma się uczuć w domu bo nauczyciel w szkole sobie nie radzi i zamiast
    uczyć musi uspokajać klasę.

    >> No to masz problem. Piszę poważnie. Najwyraźniej ta szkoła sobie nie
    >> radzi z
    >> nauczaniem i przerzuca część tego obowiązku na rodziców.

    > Szkoła realizuje program nauczania który chyba narzucany jest odgórnie.

    Program powinien zostać zrealizowany na zajęciach lekcyjnych. Jeśli
    nauczyciel sobie z tym nie radzi to trzeba go zmienić.

    > Z reszta ta szkoła to żaden wyjatek w innych szkołach jest podobnie.

    Jak już pisałem znam tylko jeden taki przypadek - ale to jest nadgorliwa
    mamuśka. W innych znanych mi przypadkach dzieci nie poświęcają na odrabianie
    lekcji więcej niż godzinę dziennie.

    >> Konkrety proszę. Co zostało dołożone do programu? Bo ja widzę, że
    >> usunięto
    >> sporo lektur i sporo zagadnień z matematyki i fizyki.

    > Na ta chwile konkretnych przykładów Tobie nie podam.
    > Ale np matematyka- to co moja córka ma teraz w czwartej klasie mysmy mieli
    > bodajże w 6 tej

    Proszę konkrety:

    http://www.wsip.pl/dla_nauczycieli/przedmioty/matema
    tyka/klub/aktualnosci/nowa_podstawa_programowa_z_mat
    ematyki

    W podstawówce dzieci już nawet procentów się nie musza uczyć :-)
    A twierdzenie Talesa łaskawie przywrócono do Gimnazjum, bo przez jakiś czas
    tam tez go nie było.
    Natomiast wzory skróconego mnożenia wyleciały nawet z gimnazjum. Czyli
    delikwent po podstawówce nie jest w stanie policzyć podatków a delikwent po
    gimnazjum rozwiązać prostego równania. Kiedyś te wzory były w 7 klasie bo
    były potrzebne by rozwiązywać zadania np. z fizyki w klasie 7 i 8.

    Przy okazji poprzednia zmiana podstawy programowej wyrzuciła z podstawówki i
    gimnazjum pochodne, więc zagadnienie droga, prędkość, czas jest abstrakcyjne
    bo brakuje aparatu matematycznego.

    I tak by można długo...

    Jeśli chodzi o matematykę to na plus można przyjąć tylko większy nacisk na
    rozwiązywanie zadań z treścią - czyli rozumienie treści i wyodrębnienie
    problemu a nie tylko podstawianie liczb do wzorów.

    > Podobnie z bilogią(teraz to się nazywa przyroda chyba

    Biologia me lepszy program IMO mniej pamięciowy. Za naszych czasów trzeba
    było się uczyć np. o układzie oddechowym ptaka, albo szkielet żaby. teraz
    jest większe nastawienie na człowieka.

    > Język polski i lektury- faktycznie chyba córka w spisie lektur nie ma
    > żadnej która ja miałem ale ma za to sporo innych których myśmy nie mieli.
    > I nie sa top krótkie
    > nowelki jakie ja pamietam z podstawówki tylko troche grubsze książki

    Nowelki? Krzyżacy, W pustyni i w puszczy - to tak na szybko.

    >> Ps. Nie wiem, jak w tej szkole, ale w wielu są 4 godziny WF i 1-2
    >> religii,
    >> czyli 3-4 godziny tygodniowo więcej, które należy odjąć przed porównaniem
    >> ilości godzin.

    > A czemu odliczyc? WF to 2 godziny religia 1 godzina.

    W wielu szkołach WF jest w wymiarze 4 godzin.

    > Tak samo było jak ja chodziłem do podstawówki tylko że religia na plebani
    > była a teraz w szkole.

    No ale trzeba to odjąć od tego co się "pamięta" na ile godzin chodziło się
    do szkoły.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1