  • Data: 2013-05-21 09:02:07
    Temat: Re: Ile styropianu ?
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kne1uo$285$1@usenet.news.interia.pl...

> [...]
    > dmuchnac ustami nie znaczy, ze wilgoc z niej szybko odparuje. Jak
    > myslisz, dlaczego welna jest dobrym izolatorem mimo, ze jej podstawowy
    > skladnik wcale nie nalezy do cieplych? Dlaczego im ciensze wlokna tym
    > chetniej powietrze pozostaje w welnie w bezruchu i tym samym welna ma
    > lepsze parametry oporu cieplnego? Ten podstawowy izolator tj.
    > powietrze jest w welnie niejako uwieziony elektrostatycznie. Powietrze
    > jakby przyklejone do cienkich wlokien, a skoro tak to skroplona wilgoc
    > tak latwo z welny odprowadzana nie jest jak mogloby sie wydawac. Min.

    Maniek! Zlituj się. Czy wiesz co to jest "hydrofobizacja"?
    Hydrofobizacja nie ma nic wspólnego z parą wodną.
    Mylisz pojęcia, stawiając je błędnie jako dogmaty.

    Nie ma bezruchu. Jest powolna wymiana powietrza.

    Cały czas Ci tłuumaczę na czym polega tzw. proces "oddychania" ścian,
    czego nie jesteś w stanie lub też nie chcesz zrozumieć.
    Ciśnienie atmosferyczne ulega ciągłym zmianom. Raz idzie w dół, a raz w
    górę. Te wahania powodują, że w porowatą strukturę ściany oraz wełny
    mineralnej wtłaczane jest powietrze lub jest z nich wysysane. Dzięki
    temu to powietrze w ścianie i w wełnie jest wymieniane. Dzięki wysokiej
    przepuszczalnlości ściany oraz wełny mineralnej dla powietrza i pary
    wodnej, powietrze dostaje się od zewnątrz i zabiera z sobą wilgoć ze
    ściany.

    > Pozegnam sie grzecznie konczac ten zawily watek.

    Przepraszam grzecznie, ale myślałem, że jesteś bardziej kumatym
    człowiekiem i nie trzeba Ci tłumaczyć tego samego dziesiątki razy.