  • Data: 2013-05-21 20:13:27
    Temat: Re: Ile styropianu ?
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 18:18:21 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Zatem oświeć nas Panie mądralo, projektancie energetyczny.
    > Wybacz, ale jak ja "kocham" takich bencwałów co to nie zabierają głosu w
    > temacie, a rzucają ogólnikami tylko po to, żeby zabłysnąć i ośmieszyć.

    bencwałów w kontekscie informacji o wpływie cisnienia atmosferycznego to moze nie
    bede komentował, nie moja liga.

    A co do meritum - wspomniałeś jednym zdaniem o procesie suszenia ścian. I tylko ty, o
    ile zauważyłem. A to jest sprawa kluczowa - w dużym uproszczeniu - punkt rosy a więc
    i woda wystąpią praktycznie w każdej ścianie. Problemy zaczynają sie wtedy gdy w
    pełnym, długookresowym cyklu kondensacja-suszenie przeważy konensacja. Sciana nie
    bedzie miala kiedy wyschnąć.
    Przy prawidłowo skonstruowanej ścianie i normalnych warunkach ogrzewania i wentylacji
    dyfuzyjne suszenie wielokrotnie przeważa nad chwilami kondensacji - zatem tą wodą w
    ścianie można sie nie przejmować. A oddychająca sciana to świetny marketingowy chwyt
    -widac nawet osoby którym budowlanka nieobca sie na to nabierają :-)
    Czyli twoja metoda którą zaproponowałeś na początku czyli na ciepłym materiale dać
    grubszy styropian jest bez sensu -podraża tylko koszty budowy bo sciana z tym
    cieńszym styropianem z wodą i tak sobie poradzi.

    b.