  • Data: 2013-05-22 19:14:21
    Temat: Re: Ile styropianu ?
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzięki za pomoc, ale problem już zdiagnozowałem ze 2 tygodnie temu.
    > Prawdopodobnie poszło przepięcie od strony USB od modemu TPSA. Widać
    > wypalone ścieżki, włącznie z wewnętrznymi warstwami, kilka rezystorów i
    > jeden tranzystor SMD.

    Czyli nie ma co kombinować, powinno się wymienić. Choć mogły polecieć
    ścieżki odpowiedzialne za napięcie na USB z jakimś filtrowaniem, może to
    nie mieć wpływu na działanie reszty płyty.

    > Bywa, że czasami nic się nie dzieje z komputerem przez cały dzień, a
    > nawet kilka dni (obecnie działa od 4 godzin bezproblemowo), a czasami
    > wiesza się po kilka razy podczas startu lub co kilka minut przez cały
    > dzień. zisiaj rano miałem właśnie taką "jazdę" co 2-3 minuty, a nawet co
    > kilkadzisiąt sekund i podczas startu po 2-3 razy.

    Osobiście obejrzałbym jeszcze jak wygląda zasilacz w środku, sprawdził
    (bios, soft) czy napięcia są w normie...

    > Od czasu awarii szukam identycznej płyty głównej, bo mi się nie chce
    > instalować na nowo systemu i póki co się męczę, aż zdobędę drugą płytę :)

    Często mimo zmiany płyty na inną, o ile jest zgodność układów
    odpowiadających za obsługę procesora (np. obie płyty są na I845), udaje
    się "uratować" system. Takie były moje doświadczenia z systemami do XP,
    nie wiem jak jest z nowszymi.
    Przy takich operacjach warto jest zrobić obraz partycji np. Ghostem.

    PS. Sorry za offtopa.

    Janek