  • Data: 2010-01-27 11:20:42
    Temat: Re: Ile tracę przez okna ?
    Od: "e-kran" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niwiemy rowniez jakie ma drzwi, a moze ich nie ma i cieplo moze
    > uciekac w 99% prze nie. Wtedy okna nie oddaja wogole ciepla.
    > To samo ma sie ze sciana. jesli autor ma z kamienia to okna moga
    > wogole nie wplywac na bilans cieplny budynku.

    Jeśli ma mur z kamienia, to okna będą wpływać na bilans ale w małym stopniu.
    Skąd przeświadczenie, że jeden element domu ma tu jakiś wpływ na inny element?
    Trzeba dostarczyć Y1 energii aby wewnątrz budynku wytworzyć temperaturę X
    stopni. Jeśli wymienimy stare okna, przez które ucieka ciepło, to do
    wytworzenia wewnątrz temperatury X stopni będzie trzeba już tylko Y2 energii,
    gdzie Y2 < Y1. Y1-Y2 to zysk energii powstały po wymianie okien. Pytanie, czy
    ten zysk będzie odczuwalny ale na pewno będzie > 0.
    Nadal nie widzę związku między ucieczką ciepła przez okna, przez drzwi i przez
    ściany. Zakładam cały czas, że wewnątrz budynku utrzymywana jest temperatura X.

    Ja nie mówię o wyliczeniach z dokładnością 23 miejsc po przecinku pozwalającą
    wysłać misję na Marsa ;-), tylko o szacunkach mieszczących się granicach
    logiki i dopuszczalnego błędu. Dlatego w uproszczeniu sumuję sobie straty
    ciepła, mająć świadomość, że to jest przybliżenie.
    Jeśli ktoś chce być naprawdę dokładny, to powinien uwzglednić też 4 stalowe
    śrubki wkręcone w styropian, mocujące aluminiową tabliczkę z numerem posesji ;-
    ) Przecież to są 4 mostki termiczne + radiator.

    Pozdrawiam
    e-kran