    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile wody wydziela się podczas wiązania betonu?
    Date: Sat, 2 Jan 2016 18:07:10 +0100

    W dniu 2016-01-02 o 15:25, Marcin N pisze:
    > Pytanie chemiczne.
    >
    > Mamy zaprawę cementową mniej więcej w takich proporcjach:
    > 17 ton piasku, 3 tony cementu, 1.5 tony wody.
    >
    > Pytanie: ile tej wody "odparuje" w czasie wiązania betonu. Ile trzeba
    > będzie usunąć z domu (osuszyć)?

    Zobacz to:
    http://www.zsb.bydgoszcz.pl/pages/download/zal_00000
    378_01_010.pdf

    Coś cienki ten beton mi się widzi. Duży udział ziarn drobnych (piasek)
    niekorzystnie wpływa na wytrzymałość.
    Co do odparowującej wody, to trudno powiedzieć. Zobaczysz dobę po
    wylaniu, czy beton jest mokry, czy też może odwrotnie i trzeba będzie go
    polewać. Nic też nie wiemy o tym "piasku", czy suchy, wilgotny, czy mokry.
    Jacek