eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIlość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie › Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje
    pomieszczenie
    Date: Thu, 23 Jan 2014 13:43:45 +0100

    dyskusyjnych:52e1063d$0$2141$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Przy takich szczegółach to tylko krok od zbudowania szczelnej śluzy przy
    > wyjściu, która będzie wypompowywać nagrzane powietrze przed wyjściem na
    > dwór.

    Nie o to chodzi by posuwać się do absurdu, ale aby skoro jak wskazałem
    liczba zmiennych jest spora to nie liczyć tych wszystkich drobiazgów.
    Nie ma sensu liczyć poszczególnych składników skoro możemy potraktować układ
    jako zamknięty i policzyć ilość energii wymienianej z otoczeniem.
    Wystarczy zmierzyć dwie temperatury (czerpnia i wyrzutnia) oraz jeden
    przepływ i z tych trzech pomiarów można wyznaczyć ilość odzyskiwanej
    energii.

    Pominąłem wilgotność bo zwykle jest jej za dużo, jednak jak ktoś ma jej za
    mało i musi nawilżać to powinien ją uwzględnić.

    Ktoś na tej grupie (nie pamiętam, kto) ma oczujnikowaną swoją instalację i
    wrzucał tu wykresy temperatur. Wystarczy dołożyć przepływ i już będziemy
    znać rząd wartości.

    Pozdrawiam
    Ergie