eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIlość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie › Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie
    Date: Fri, 24 Jan 2014 16:10:33 +0100
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje
    pomieszczenie
    <b...@g...com>
    <52e132f8$0$2148$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <52e134df$0$2148$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <52e1867a$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <8...@g...com>
    <6...@g...com>

    W dniu 2014-01-24 13:33, k...@g...com pisze:

    > Na to wychodzi. Skąd to wiem. Bo z 25 lat temu jak na rynku pojawiły się pierwsze
    rekuperatory w bardzo wysokich cenach to zrobiłem jeden wymiennik przeciwprądowy żeby
    sprawdzić jak to działa. I czy sprzedać się da. Miał 7m2 powierzchni. Przy niewielkim
    przepływie w granicach 10m3/h podnosił temperaturę powietrza o prawie 20 stopni ( -10
    do +7). Uznałem że to za mało i temat odpuściłem. Miałem cale oprzyrządowanie do
    zrobienia wymiennika i nawet dla siebie nie zrobiłem. Niedawno przypadkowo
    przeczytałem jakie są zalecane powierzchnie wymienników do powierzchni pomieszczeń.
    Wyszło na moje że miałem rację. To normalne że im większy wymiennik tym sprawniej
    takie coś będzie działało. Ale istnieje bariera ceny. Powyżej jakiejś nikt nie kupi.
    A te co by działy wychodziły powyżej tej ceny. Ze `dwa tygodnie testowałem swój
    wymiennik. Nic w nim nie zamarzało. Do jednej dziury wlatywało cieple powietrze z
    drugiej wylatywało takie co jeszcze je trzeba sporo ogrzać. Szału nie było. Teraz
    odzy
    skuję ciepło z wentylacji pompą ciepła. Uważam ze jest to właściwe rozwiązanie. Fakt
    że trzeba wsadzić kilowata z prądu żeby odzyskać 3kW w cieple. Ale z rekuperatora
    powietrze tez trzeba ogrzać bo takie co ma 15 stopni do ogrzewania średnio się
    nadaje.

    (Pociąłbym Twój cytat, ale wszystko, co piszesz wyświetla się poza
    ekranem w jednej linii).

    Rekuperator do ogrzewania? Nic dziwnego, że się nie opłaca. Nie do tego
    on służy.

    Lepiej opowiedz, jak odzyskujesz ciepło pompą ciepła.

    --
    MN